728 x 90

سرکوب زنان,

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند

-

 -
-
در روزهای انتخابات نمایشی، آخوند روحانی تلاش می‌کرد با استفادهٴ ابزاری از برخی شعارهای بروز و مرد‌م‌پسند، مانند «آزادی»، «برابری جنسیتی» و... چهره کریه و شاید خود را بپوشاند، این در حالی است که همه و مردم آگاه ایران می‌دانند که او نه این شعارها اعتقاد دارد و نه می‌تواند و نه می‌خواهد آنها را جامه عمل بپوشاند. او به تنها چیزی که می‌اندیشید و می‌اندیشد نجات رژیم از ورطهٴ بحرانهای دامنگیر است. این آخوند شیاد بارها نشان داده است که کرنش چاکرمنشانه و ده بار بوسیدن دست خلیفهٴ ارتجاع حتی در یک امر کوچک، برای او همیشه اولویت داشته است.

از جمله موضوعاتی که در این رژیم زن‌ستیز با همهٴ جناح‌بندیهای آن محلی از اعراب ندارد، حقوق و آزادیهای بنیادی زنان است. صحبت از مطالبات زنان در این رژیم مانند افشاندن قطره‌یی آب در ریگزاری تفته است. علت جار و جنجال ریاکارانهٴ آخوند روحانی پیرامون حقوق زنان، صرفاً به‌خاطر بازارگرمی در نمایش انتخابات و استفادهٴ ابزاری از این موضوع برای مطامع باندی است.

از حرف و شعار و پزهای خررنگ‌کن انتخاباتی در مورد زنان که بگذریم، ببینید وزارت کشور دولت آخوند روحانی در یک ستاد خود ساخته و سرکوبگر به نام «ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در حوزه عفاف و حجاب» چگونه برای سرکوب زنان یک تقویم ادعایی و زن‌ستیز را تنظیم می‌کند و موبمو آن را به مورد اجرا می‌گذارد؛ تقویمی که بازرسی از بیمارستانهای دولتی و خصوصی فقط یک بند آن است. طبق تقویم ابلاغی به استانداریهای سراسر کشور، تیم های بازرسی با هدف سرکوب زنان به سراغ عملکرد دستگاههای مختلف در حوزه به‌اصطلاح عفاف و حجاب خواهند رفت.

نگاهی به این تقویم آخوندساخته و مجعول ما را از هر توضیحی بی‌نیاز می‌کند:
 


آری، در شعار و پز، آن گونه، در عمل و پراتیک، این گونه، این‌جاست که حتی مناسبتهایی مانند ماه رمضان، میلاد حضرت معصومه و به‌اصطلاح روز دختر در این رژیم، و روزهای ولادت و شهادت حضرت فاطمه و دهها مناسبت دیگر به بهانه‌یی برای سرکوب زنان به‌پاخاسته میهنمان تبدیل می‌شوند. این رویکرد ادامه همان رویکرد خمینی دجال است و تا آنجا که به ماهیت و طینت این رژیم برمی‌گردد، تمامی جناح‌بندیهای آن در سرکوب و به حاشیه راندن زنان دیدگاه و عملکرد یکسانی دارند؛ زیرا از به میدان آمدن نیمی از جمعیت بالندهٴ ایران و پتانسیل انفجاری آن وحشت دارند. آری در این نظام بنیادگرا، زن‌ستیز، مردسالار و بناشده بر تبعیض عمیق جنسیتی، وظیفه زنان این است که به خانه برگردند و به وظیفه مادری خود و خدمت به مردان قانع و شاکر باشند... اما بقول ر‌ئیس جمهور برگزیده مقاومت، در کتاب زنان نیروی تغییر:
»... زنان نیروی اول مبارزه با بنیادگرایی هستند و بدون مشارکت زنان، جهان نمی‌تواند بر این خطر که بشریت را تهدید می‌کند، غلبه کند. قلب مسأله این است که شکست بنیادگرایی تنها با رهبری زنان میسر خواهد شد. بله، جنبش برابری در یک مبارزه فعال و همگام، قدرت ما و شالوده یگانگی ماست. جنبشی که مقاومت را شعله‌ور می‌کند و کرامت زندگی انسان را به آن برمی‌گرداند و این جنبشی است که نیروی پیشروی و فتح امروز است و امید فردا. پس همه با هم به‌پا خیزیم، به‌مسئولیت آرمانی و تاریخی خود قیام کنیم، این وظیفة ماست، در توان ماست، و انتظار نسلهای حال و آینده از ماست».
از: بهمنی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e2d1e8d-c89f-4df8-9d3b-5b64146151fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات