728 x 90

کاهش ارز ترجیحی و افزایش تورم

ارز ترجیحی
ارز ترجیحی

خامنه‌ای ارز ترجیحی را (که از همان ابتدا محصول شعبده خودش و امام دجالش بود) قطع می‌کند و می‌گوید ارز ترجیحی باعث تورم و گرانی است اما وقتی ارز ترجیحی قطع می‌شود، تورم و گرانی باز هم با همان سرعت قبلی و بسا بیشتر، افزایش می‌یابد! و این روزها بر اساس مصوبه مجلس رژیم، ارز ترجیحی باز هم برای واردات ۷ قلم کالای اساسی سال‌ آینده (در قیاس با سال‌جاری) ۴۰ درصد کمتر شد! (یعنی باید پیشاپیش مطمئن باشیم که سال آینده همه چیز چند برابر گران‌تر از امسال خواهد بود!)

برای یادآوری کافیست گفته شود: پیش‌تر حدود ۲۰۰ قلم کالا از فهرست ارز ۲۸۵۰۰تومانی مرتبط با سیاست تثبیت ارزی خارج شده بود، پیگیریها نشان می‌دهد در ابتدا حدود ۴۰۰ ردیف تعرفه کالایی مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شده بود و حالا خبر می‌رسد ۲۰۰ قلم کالای دیگر هم از این فهرست خارج شده و تنها ۲۰۰ ردیف کالای اساسی مثل نهاده‌های دامی (ذرت، جو و…) و برخی روغن‌ها مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی باقی مانده‌اند.

رسانه‌های حکومتی اذعان کردند که این امر باعث چند برابر شدن هزینه‌ها شده تا جایی‌که حتی افزایش یارانه‌ها هم نتوانست افزایش قیمتها را جبران کند،

به این ترتیب و در پی حذف یکباره ارز ترجیحی، آمارهای رسمی به‌خوبی نشان می‌دهند تورم مواد غذایی با چه جهشی روبه‌رو شدند، به‌نوشته روزنامه‌های رژیم و برای نمونه، افزایشهای عجیب غریب قیمت مرغ دقیقاً معلول همین سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ است.

و حالا تصویب شده که ارز ترجیحی برای چند قلم کالای ضروری امسال، در سال آینده قطع خواهد شد و قیمتها باز هم گران‌تر از امسال خواهد شد مگر این‌که همه ملت با یک «همت عالی» ریشه تمام این گرانی‌ها را با تمامی مصوباتش از ریشه در بیاورند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b2d6c4e-4a88-4b3a-b1a3-67e9d650b4ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات