728 x 90

اعتراف به فساد و چپاول توسط مقامات رژیم، در پی اعتراضهای گسترده غارت شدگان + تصویر

تجمع سپرده گذاران کاسپین - آرشیو
تجمع سپرده گذاران کاسپین - آرشیو
اعتراضات گسترده غارت شدگان مؤسسات حکومتی که در هفته گذشته شهرهای سراسر کشور را فراگرفت، به مخاصمات درونی رژیم دامن زده و سرکردگان نظام آخوندی، به ناگزیر، به ابعاد دیگری از فساد و چپاول حکومتی اعتراف می‌کنند.

مشکل غارت شدگان کاسپین چیست؟ و چرا اموال آنها مسترد نمی‌شود؟ چرا هر کس در نظام آخوندی پاسخ را به دیگری احاله می‌دهد و سرانجام این که، چه کسی حامی غارتگران است که کشف آنها امکانپذیر نیست؟

 اعتراضهای گسترده غارت شدگان
 
کنفرانس خبری اژه‌ای (تلویزیون رژیم 10خرداد): مشکل سپرده گزاران مؤسسه کاسپین هم از مواردی بود که خبرنگاران پرسیدند و سخنگو از بانک مرکزی خواست سریعتر به این پرونده سریعتر رسیدگی کند.

اعتراضهای گسترده غارت شدگان 
 
در این پاسکاری مقامات حکومتی تصویر مبهمی از یک شبکه پیچیده و در هم تنیده غارت و چپاول روشن می‌شود:
تلویزیون رژیم – 11خرداد: برای ساماندهی در زیر مجموعه کاسپین، قراردادی که عمده مشکلات امروز به‌خاطر تخلفات مسئولان مؤسسه اعتباری فرشتگان است.

اعتراضهای گسترده غارت شدگان 
 
در حین رسیدگیها خب اینها اصرار می‌کردند که ما دارایی مون فقط همین‌هایی است که اعلام کردیم و همین 3100میلیارد تومنی است که خدمتتون عرض کردم. از حدود سه هفته پیش با همکاری پلیس آگاهی سی فقره ملک شخص اینها شناسایی شد. مشخص شد که اینها از وجوه این تعاونی املاکی را به نام سایر اشخاص خریداری کرده‌اند. در مرحله بعد دهها دستگاه خودرو لوکس خارجی از اینها شناسایی شد یک مجموعه مسافر خانه در مشهد شناسایی شد. و املاکی در تهران به نام همسر و غیره و این جور قضایا.

 
 سپرده گذاری هست در این تعاونی به نرخ 20درصد سودش محاسبه شده یک سپرده‌گذار دایم به نرخ 38درصد! به چه دلیل باید به یک سپرده‌گذار 20درصد سود پرداخت کنند به یکی 38درصد؟ هیچ دلیل منطقی وجود ندارد.

 اعتراضهای گسترده غارت شدگان
 
این مهره حکومتی که معاون نظارتی بانک مرکزی رژیم است نمی‌گوید اساساً چرا یک مؤسسه مالی غیرمجاز در نظام آخوندی می‌تواند به حیات چپاولگرانه‌اش ادامه دهد و چرا رژیم جلوی این مؤسسات را نمی‌گیرد؟

پاسخ را سیف رئیس او و رئیس کل بانک مرکزی در دولت حسن روحانی این طور می‌دهد: «مدام این پرسش مطرح می‌شود که چرا بانک مرکزی به کار غیرمجازها در بازار پول پایان نمی‌دهد؟. برخی محدودیتها از جمله محدودیت‌های قانونی موجب شد فرآیند ساماندهی به طول انجامد».
اما این مهره دولت روحانی نمی‌گوید «برخی محدودیت ها» یعنی چه؟

 اعتراضهای گسترده غارت شدگان
 
 
پاسخ را در اعترافات معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصاد مجلس ارتجاع می‌توان جستجو کرد.
وی ادغام مؤسسات مالی و بانکها را «در شرایط فعلی بی‌فایده» ارزیابی کرده و اذعان کرده است 130هزار میلیارد تومان به‌حالت بلوکه و غیرقابل استفاده درآمده است. وی در توصیف بانکها و مؤسسات مالی می‌گوید: بر لبه پرتگاه قرار دارند. برخی بیش از سرمایه‌شان اعتبار پرداخت کرده‌اند و مطالبات مشکوک‌الوصول بالایی دارند. معضل داراییهای سمی از مهم‌ترین مشکلات سیستم بانکی کشور است».

 اعتراضهای گسترده غارت شدگان
 
این کارگزار حکومتی پس از اذعان به عمق فساد نهادینه شده در مؤسسات مالی و بانکهای تحت نظر بانک مرکزی رژیم می‌گوید: در 10ماه آینده احتمال بروز مشکلات دومینو وار برای تعداد دیگری از بانکها قابل تصور است.

 اعتراضهای گسترده غارت شدگان
 
در حالی که اعتراف معاون نظارتی بانک مرکزی نسبت به گوشهٴ کوچکی از محل بلعیده شدن اموال غارت شدگان، نشان می‌دهد که تک‌تک دزدها شناخته‌اند، اما هر کس مسئولیت را به دیگری و سرانجام سیف رئیس بانک مرکزی به یک لابیرنت پر پیچ و خم از جمله «محدودیتهای قانونی» احاله می‌دهد و اعتراف می‌کند که قانون در نظام آخوندی پشتیبان و حافظ بزرگ غارتگران اموال مردم است.

 اعتراضهای گسترده غارت شدگان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5cab7226-cffa-420a-9e1d-e74b9bc53597"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات