728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

دستگیری عبدالرضا داوری به‌خاطر طرح سؤالاتی در خصوص قتل‌عام ۶۷

-

محکومیت دو سال زندان برای عبدالرضا داودی
محکومیت دو سال زندان برای عبدالرضا داودی
سه روز پس از نامه عبدالرضا داوری، از مشاوران احمدی‌نژاد، به آخوند رئیسی و طرح سؤالاتی در مورد قتل‌عام سال 67، وی به دستور قضاییه خامنه‌ای دستگیر شد.

به نوشته رسانه‌های حکومتی وی برای اجرای حکم محکومیت دو سال زندان دستگیر شده است.

وی در سال ۱۳۹۴به اتهام سه 'کامنت' توسط 'افراد ناشناس' در فیس بوکش که به خامنه‌ای ناسزا گفته بودند به زندان محکوم شده بود. (جهان نیوز ۱۰/۳/۹۶)

اما برخی از رسانه‌ها علت دستگیری او را ارسال نامه سرگشاده به آخوند رئیسی در روز 7خرداد عنوان کرده‌اند. در این نامه از جمله آمده است:
اینجانب در ایام منتهی به انتخابات اخیر یادداشتی تحقیقاتی را به انتقاد از روند تصمیم‌گیری و اجرای احکام اعدام های تابستان 67 در کانال تلگرامی خود اختصاص داده که البته به‌دلیل احتمال سوءاستفاده ستاد انتخاباتی حسن روحانی که وزارت دادگستری (او) تحت مدیریت فردی با سوابق مشابه جنابعالی در اعدامهای 67بود، یادداشت مزبور را حذف نمودم.

(سؤال این است) شما و مصطفی پورمحمدی که رسماً مسئولیت خود در اعدامهای تابستان 67 را پذیرفته اید، صرفاً برای ثبت در تاریخ، توضیح دهید که چگونه در مورد صدور احکام اعدامها در تابستان 67 به حجیت شرعی و قانونی دست یافته اید؟

(سؤال دیگر این است که حکم خمینی) صرفاً مرتبط با اعدام زندانیان هوادار سازمان (مجاهدین) است، شما و مصطفی پورمحمدی که به صدور احکام مربوطه مبادرت نموده اید لازم است برای ثبت در تاریخ توضیح دهید که چرا دایره اعدامها را به افرادی غیر از وابستگان سازمان (مجاهدین) گسترش داده و احکام اعدامشان را صادر کرده اید؟

خبر دیگری در ارتباط با دستگیری توسط نیروهای رژیم به‌خاطر طرح موضوع قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 حاکیست، دانیال استخر، وکیل دادگستری در شیراز دستگیر و روانه زندان شده است. او در یک نوشته‌هایش به قتل‌عام زندانیان سیاسی در دهه 60 اشاره کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e1528cf-82cc-461c-9af0-632544372a1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات