728 x 90

روزنامه جوان: ماشین تحریمهای پساانتخاباتی آمریکا روشن شده است

سنای آمریکا
سنای آمریکا
تصویب تحریمها علیه رژیم در کمیته خارجی سنای آمریکا، بحران درونی رژیم آخوندی را تشدید کرد.

کیهان خامنه‌ای باحمله به دولت روحانی نوشت: سیاست انفعالی دولت مبنی بر حفظ برجام به هر قیمت، موجب شده تا فشار علیه ما و افزایش تحریمها و تهدید منافع نظام وارد فاز گسترده‌تری شود. هسته‌یی رفت و تحریمها ماند.

روزنامه سپاه پاسداران نوشت: ماشین تحریمهای پسا انتخاباتی آمریکا روشن شده است. در حالی که پیش از این شاخه برون مرزی سپاه (سپاه قدس) در فهرست تحریمهای آمریکا قرار گرفته بود، طرح جدید کلیت سپاه پاسداران را برای اولین مرتبه مشمول تحریمهای آمریکا می‌کند. (روزنامه جوان 96/3/6)

خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: طرح جدید سناتورها که در صورت تبدیل شدن به قانون، تحریم‌های غیرهسته‌یی علیه ایران را افزایش می‌دهد، به‌طور کلی سه محور اصلی دارد:
1) تحریم‌های موشک بالستیک: که اشخاص دخیل در برنامه موشکی بالستیک و کسانی که با آنها داد و ستد دارند را هدف تحریم قرار می‌دهد.

2) تحریم‌های جدید‌تروریسم: تحریم‌هایی مرتبط با تروریسم را علیه سپاه پاسداران اعمال می‌کند و به‌طور مشخص قوانینی علیه افرادی تدوین می‌کند که در حال حاضر به بهانه حمایت ادعایی (نظام) از «تروریسم» تحریم هستند.

این قانون رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌کند به فاصله حداکثر 90روز بعد از اجرایی شدن، تحریم‌هایی را علیه سپاه پاسداران و اشخاص خارجی که جزو مقام‌ها، مأموران یا وابستگان این سازمان هستند، اعمال کند.

3) اجرای تحریم تسلیحاتی: رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌سازد تا دارایی افراد و نهادهای درگیر در فعالیت‌های خاص مرتبط با تأمین، فروش و یا انتقال تسلیحات منع شده و مواد مرتبط به یا از (نظام) را توقیف کند.

به‌طور مشخص، طرح خواستار اعمال تحریم علیه افرادی است که در فروش، تأمین قطعه، تعمیر و انتقال تانک، خودروی زرهی، تسلیحات با کالیبر بالا، هواپیماهای جنگی، بالگردهای تهاجمی، کشتی، موشک و سامانه‌های موشکی به (نظام) ایران، نقش آفرین باشند.

با آن که تهیه‌کنندگان طرح تأکید دارند که لحن پیش‌نویس به‌نحوی است که در اجرای توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5خللی ایجاد نمی‌کند کارشناسان مسائل تحریمی حتی در آمریکا درباره مغایر بودن آن با این توافق هشدار داده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ab1e1d0-d5e6-45b0-a4b7-a204634c0901"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات