728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,شبه‌نظامی,

تشکیل نیروی جدید نظامی برای مقابله با شبه‌نظامیان رژیم ایران

-

کنفرانس ریاض
کنفرانس ریاض
از نتایج کنفرانس ریاض، اعلام تشکیل یک نیروی نظامی با 34هزار سرباز برای مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق بود اما تاکنون جزئیات این نیرو و مأموریتهای آن و همچنین کشورهای شرکت‌کننده در آن اعلام نشده است.

اسکای نیوز 3خرداد 96:
آیا امکان دارد به ‌سرعت یک نیروی 34هزار نفره را تشکیل داد. این تعداد نیرو برای ارتشهای بزرگ این کشورها و تجهیزات فراوان آنها کم نیست؟

محمد مجاهد الزیات عضو کمیته روابط خارجی مجلس مصر:
ایده تشکیل این ارتش که از قبل وجود داشت به راه کارهای عملی نرسیده بود. هدف مقابله با تروریسم و از بین بردن داعش و پرکردن خلأ آن است.

در حال حاضر نیروهای عراقی زیادی هستند که جای خالی داعش را پر کنند اما این نیروها شبه‌نظامیان حشدالشعبی هستند که نزدیک به 100هزار نفرند و گرایش مذهبی روشنی دارند و کاملاً به سپاه پاسداران رژیم ایران وابسته هستند. فرماندهان سپاه پاسداران رژیم ایران در عملیات نظامی و برخی عملیاتهای حشدالشعبی شرکت دارند. کشورهای تشکیل دهنده این نیروی جدید دشمنی خود را با رژیم ایران و فرقه‌گرایی و بازوهای این رژیم در عراق اعلام کرده‌اند؟

بعد از داعش در عراق آیا هدف نیروی جدید، مقابله با حشدالشعبی و دخالت رژیم ایران است؟ آیا عراق به این امر اجازه می‌دهد؟ اینها سؤالهایی است که باید به آنها پاسخ داد

من بر این نکته متمرکز می‌شوم که این نیرو، با کسانی‌که در عراق و سوریه هستند مقابله خواهد کرد. در سوریه گروه‌های نظامی زیادی هستند فقط القاعده و داعش نیستند. در واقع هدف اصلی تشکیل این نیرو، مقابله با نیروهای مورد حمایت روسیه و شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در سوریه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c600fd19-d995-4230-a9dd-0ef2d71da2cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات