728 x 90

تجمع اعتراضی کارگران فولاد بویراحمد نسبت به سوختن کارگران و بی‌تدبیری کارگزاران رژیم

تجمع اعتراضی کارگران فولاد بویراحمد
تجمع اعتراضی کارگران فولاد بویراحمد
آذر ماه سال گذشته بود که جمعی از کارگران فولاد بویراحمد با در دست داشتن بنری که در آن نوشته بود ما فعال سیاسی نیستیم کارگرانی هستیم که یک سال از کارخانه فولاد بویراحمد حقوق دریافت نکرده‌ایم مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند تا شاید چاره و تدبیری توسط کارگزاران رژیم در استان اندیشیده شود و کارگران بتوانند حقوق و مزایای خود را دریافت کنند.

آن روزها معاون استاندار از پیگیری برای وصول مطالبات این کارگران خبر داد اما از آن روزها ۵ماه می‌گذرد و هیچ کس در این مدت اقدامی برای این کارگران انجام نداد تا این‌که حادثه‌یی تلخ در اولین روز خرداد بار دیگر نگاهها را به سمت فولاد بویراحمد و کارگران این کارخانه معطوف کرد.

فوران کوره در فولاد بویراحمد موجب مصدومیت ۹نفر شد که حال ۶نفر از آنها وخیم گزارش شده است و برای مداوا به شهرهای شیراز و اصفهان منتقل شدند؛ این خبری بود که روز دوشنبه اول خرداد جامعه کهگیلویه و بویراحمد را متأثر کرد، کارگرانی که به‌دلیل نداشتن وسائل ایمنی مانند لباس، کفش و حتی کلاه ایمنی در آتش بی‌توجهی‌ها سوختند.

روز سه‌شنبه جمعی از این کارگران با تجمع در مقابل استانداری رژیم نسبت به حوادث روز دوشنبه که برای همکارانشان رخ داده اعتراض کردند و نبود امنیت شغلی و برخی دیگر از مشکلات این کارخانه را بار دیگر به گوش مسئولان اجرایی رژیم در استان رساندند و مثل این است که حادثه معدن یوت آزادشهر می‌بایستی در همه‌جا تکرار شود.

کارگران کارخانه فولاد بویراحمد اعلام کردند که روز چهارشنبه با تجمع در مقابل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به وضعیت کارگران و اقدامات پیش آمده معترض می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93eb8b42-c30b-413a-9fc8-5905bd420cb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات