728 x 90

روابط ایران عربستان,

العربیه:‌ شورای ملی مقاومت ایران از مواضع کنفرانس عربی-اسلامی-آمریکا استقبال کرد

-

اجالس 55 کشور عربی و اسلامی و آمریکا
اجالس 55 کشور عربی و اسلامی و آمریکا
العربیه گزارش داد:‌شورای ملی مقاومت ایران، اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی روز دوشنبه اول خرداد با صدور بیانیه‌یی از مواضع کنفرانس سران کشورهای عربی-اسلامی-آمریکا استقبال کرد.

مریم رجوی، ضمن استقبال از مواضع کنفرانس سران عربی، اسلامی، آمریکا در برابر عملکردهای جمهوری اسلامی، این مواضع را «گامهای ضروری در راستای پایان دادن به تروریسم و جنگ و خونریزی و برقراری صلح و آرامش» دانست.

پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران تأکید کرد: «محکوم کردن عملکردها و جنایتهای رژیم ملایان بایستی با اقدامات عملی و به‌طور مشخص قطع رابطه با رژیم آخوندی، اخراج آن از مجامع بین‌المللی، نامگذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی و دیگر نیروهای نظامی و شبه‌نظامی و امنیتی وابسته به این رژیم و اخراج آنها از منطقه دنبال و محقق شود».

خانم رجوی با تأکید بر ضرورت طرح بلادرنگ پرونده نقض حقوق‌بشر و قتل‌عام زندانیان سیاسی در شورای امنیت ملل‌متحد و ارجاع آن به دادگاه بین‌المللی، گفت: «در آستانهٴ سی و هفتمین سال مقاومت تمام‌عیار مردم ایران علیه فاشیسم دینی، اکنون دنیا به همان حقایقی گواهی می‌دهد که مقاومت مردم ایران طی نزدیک به چهاردهه مبارزه خود بر آن تأکید کرده و فرزندان رشید ایران برای آن تمام هستی خود را نثار کردند».

خانم مریم رجوی، سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس ریاض که گفت: «اولین قربانی رژیم ایران، مردم این کشور هستند». همچنین سخنان پادشاه سعودی که با ابراز «احترام و تقدیر» نسبت به مردم ایران گفت: «رژیم ایران از زمان خمینی نوک پیکان تروریسم جهانی بوده است». را تأیید کرد.

مریم رجوی در پایان اطلاعیه تأکید کرد: «راه‌حل نهایی بحرانی که سراسر منطقه را دربر گرفته، سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه به دست مردم و مقاومت ایران است. آزادی و جایگزینی حاکمیت مردم ایران به جای حاکمیت ملایان، خواست عموم مردم ایران است که تاکنون برای رسیدن به آن 120هزار شهید تقدیم کرده‌اند. به‌رسمیت شناختن خواست مردم ایران ضرورت صلح و آرامش در منطقه و از الزامات امنیت بین‌المللی است».

شورای ملی مقاومت ایران که به‌عنوان اپوزیسیون رژیم جمهوری اسلامی مطرح است از طیف‌های سیاسی مختلف که خواهان سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی هستند تشکیل شده است. سازمان مجاهدین خلق بزرگترین جریان سیاسی و یکی از مؤسسان شورای ملی مقاومت است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/151a2e1a-9d47-4e5a-9e6b-9d45f898c900"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات