728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار خليج فارس,

وحشت پاسدار رضایی: مسئولان کشور باید ائتلاف جدید علیه ایران را جدی بگیرند

-

پاسدار محسن رضایی
پاسدار محسن رضایی
پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی نگرانی خود را نسبت به کنفرانس عربی اسلامی نشان داد و طی یادداشتی گفت: «عربستان امروز پس از بیداری اسلامی در مصر و منطقه، پا را جلوتر گذاشته و به تشکیل ائتلاف کشورهای اسلامی و آمریکا روی آورده و با متهم کردن ایران، لشکرکشی جدیدی راه انداخته است، مسئولان کشور این ائتلاف را جدی بگیرند».

بيشتر بخوانيد:

 

 تفاهم‌نامه مبارزه با تروریسم میان آمریکا و کشورهای عربی

خبرگزاری آناتولی روز یک‌شنبه 31 اردیبهشت 96 گزارش کرد تفاهم‌نامه تأسیس مرکز کنترل ترافیک پولی برای جلوگیری از حمایت‎های مالی از گروه‌های تروریستی از سوی محمد بن نایف، ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه ترافیک پولی بین آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج از سوی یک مرکز کنترل خواهد شد.

هدف از تأسیس این مرکز، رصد فعالیت‌های مالی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا برای جلوگیری از حمایت از گروه‌های تروریستی اعلام شده است.
 
 

 

دونالد ترامپ برای برگزاری دیدار دوجانبه و دو کنفرانس سران وارد عربستان شد

روز شنبه 30اردیبهشت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی رسید. بنابر‌این عربستان سعودی برای برگزاری سه کنفرانس سران، دوجانبه، سران کشورهای خلیج‌فارس و سران کشورهای عربی اسلامی و آمریکا با عنوان ”اراده، ما را گردهم می‌آورد ”آماده می‌شود.

این کنفرانسها در چهارچوب گسترده‌یی برای بررسی موضوعات منطقه‌یی و دوجانبه طی دو روز انجام خواهد شد. از جمله این موضوعات، مبارزه با تروریسم و سیاستهای مشترک دفاعی و امنیتی منطقه‌یی و همکاریهای اقتصادی است.

همچنین در این کنفرانسها شاهد اعلام سلسله‌ای از توافقات دوجانبه و انجام قراردادهایی خواهد بود که در تاریخ روابط عربستان سعودی با آمریکا مهمترین می‌باشد.

برنامه روز اول دیدار ترامپ شامل تعدادی از فعالیتها که مهمترین آنها برگزاری جلسه سران دو کشور عربستان و آمریکا و یکسری نشستهای دوجانبه بین ملک سلمان بن عبدالعزیز و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکاست خواهد بود. در این دیدارها سلسله توافقنامه‌های دوجانبه‌ای که بلحاظ گستردگی و ارزش بالای آنها در تاریخ دو کشور مهمترین است امضا خواهد شد.

روز یکشنبه اما جلسه رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس با ترامپ برگزار خواهد شد که روی تهدیدات امنیتی و مقابله با سیاستهای رژیم آخوندی متمرکز خواهد بود.

همچنین کنفرانس سران کشورهای عربی اسلامی آمریکایی برگزار می‌شود که فرصتهای همکاری و شراکت امنیتی و دفاعی به‌علاوه سیاستهای رژیم آخوندی را بررسی خواهد کرد.


 

رژیم آخوندی زیان کننده اصلی کنفرانس سران عربی اسلامی

العربیه گزارش داد:‌ «تنها طرفی که از سفر دونالد ترامپ به ریاض و حضورش در جلسات سران کشورهای عربی و اسلامی که در روز 300 اردیبهشت برگزار می‌شود زیان می‌بیند رژیم آخوندی است. هدف مهم این کنفرانسها برقراری ثبات اقتصادی و امنیتی آینده‌دار در وضعیتی است که رژیم آخوندی به‌دلیل دخالتهای مستمر در کشورهای منطقه و بهم زدن ثبات این کشورها و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و مورد تهدید قرار دادن کشتیرانی بین‌المللی در خلیج‌فارس و باب‌المندب به‌صورت مستقیم یا توسط آلت دستهای فرقه‌گرایش به‌عنوان دشمن مشترک برای عربستان و آمریکا محسوب می‌شود.

سفر ترامپ در زمانی صورت می‌گیرد که خاورمیانه در معرض تغییرات ریشه‌یی قرار دارد که یک چارچوب امنیتی منطقه‌یی جدیدی برای آن اعلام شد که مقامات کاخ سفید آن را ناتوی عربی نامگذاری کردند که در وهله اول مأموریت آن جنگ با تروریسم و مقابله با توسعه‌ طلبیهای رژیم آخوندی است که با تحریک آلت دستهای خود در عراق و سوریه و لبنان و یمن که محلهای اصلی تنش در جهان عرب می‌باشند آن را به پیش می‌برد.

استراتژی همکاری امنیتی جدیدی که کنفرانسهای سران در ریاض به آن خواهند رسید و بزرگترین معامله فروش تاریخ سلاح به عربستان در آن صورت خواهد گرفت زیر بنای تسلیح ناتوی عربی خواهد شد که بنا‌ به نظر روزنامه واشینگتن پست خبر بازگشت آمریکا به‌عنوان ابر قدرت جهان را به صحنه بین‌المللی که در دولت قبلی کاخ سفید نقش آن کم رنگ شده بود اعلام خواهد کرد. و کم رنگ شدن نقش آمریکا در سطح جهانی برای رژیم ایران راه باز کرد تا برنامه موشکهای بالستیکی خود را ارتقا داده و با ایجاد رابطه دوستی با کشورهای غربی از طریق امضاء توافق هسته‌یی برای نقض حاکمیت کشورهای همجوار دست باز تری نماید. توافقنامه‌ای که ترامپ بارها آن را مورد انتقاد قرار داد و ماه گذشته خواستار بازنگری آن گردید».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c80a913c-b27c-4b23-8fa0-979c308d91a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات