728 x 90

انتخابات,

نظامی که حتی جشن مردم را هم مهندسی می‌کند!

-

رئیسی لو رفته، قاتل شصت و هفته
رئیسی لو رفته، قاتل شصت و هفته
از آخرین ساعتهای غروب شنبه 30اردیبهشت، خیابانها و میادین شهرها رو به شلوغی نهاد. شکست خامنه‌ای در به کرسی نشاندن آخوند خون‌آشام رئیسی، جلاد منفور قتل‌عام 67، شاید مهمترین علت برای شادی مردم بود.

مردم شادی خود را با شعارهایی که بی‌تفسیر، حرف دلشان را می‌زد، بروز می‌دادند:
رئیسی لو رفته، قاتل شصت و هفته!
یه هفته، دو هفته، قاتل شصت و هفته!
سبز و بنفش نداره، جنبش ادامه داره!
زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
این شعارها و برخی شعارهای دیگر از این دست به خوبی نشاندهندهٴ روح گردهمایی‌های مردمی در آن شب بود.

نیروهای سرکوبگر و سرشکستهٴ خامنه‌ای تا آنجا که توانستند، برای پراکنده کردن آن تجمع‌ها تلاش کردند، به تیراندازی هوایی و گاز اشک‌آور و اسپری گاز فلفل و ضرب ‌و شتم جوانان و دستگیری آنان اقدام کردند. اما نکته ظریف و بسیار مهم که شاید از دید برخی‌ها پنهان نمانده باشد، سازماندهی جدید سربازان گمنام و اطلاعاتی‌ها بود که تلاش می‌کردند هرجا که نتوانستند مردم را متفرق کنند و هر جا که دیوار مردم بلند‌تر از قد دژخیمان وزارت بدنام و سربازان جنایتکارش بود، تلاش کردند با انواع و اقسام ترفندها و حتی با ترانه‌های ”تتلو گونه!“ و مانند آن، کنترل جمعیت را به دست گرفته و از بروز و گسترش شعارهای مردم و مطالبات سیاسی آنها جلوگیری کنند.

حتی در برخی موارد می‌شد اطلاعاتی‌ها را دید که با حرکاتی غیرمعمول و رقاصی‌ ، گردهمایی‌های مردم را تا حد یک مراسم روحوضی تنزل داده تا شاید از همگانی شدن شعارهای مردم جلوگیری کنند.

این البته طبیعت وزارت بدنام اطلاعات و اولین درس آنها از قیامهای 88 است.

اما نکته مهمتر، همراهی وزارت کشور روحانی با خط و ربط اطلاعاتی‌ها در این مورد است که بلافاصله فردای همان ‌روز با صدور اطلاعیه‌ای، سریعا منبع جشنهای خیابانی و ختم غائله! را اعلام کرد و هر جشن و تجمعی را به گرفتن مجوز دولتی مشروط کرد. متن اطلاعیهٴ وزارت کشور را این‌جا می‌توانید ببینید:
وزارت کشور: برپایی جشن خیابانی ممنوع؛ مجوز بگیرید- خبرگزاری حکومتی ایرنا 31 اردیبهشت 96: «ستاد انتخابات وزارت کشور با صدور بیانیه‌یی از همگان خواست برای حفظ آرامش و سهولت تردد مردم و جلوگیری از مزاحمت ها و سوءاستفاده‌های احتمالی، از حضور در خیابانها و معابر برای برپایی جشن انتخاباتی خودداری کنند».

حتماً توجه دارید که منظور بیانیه نویس وزارت کشور از ”سوء استفاده‌های احتمالی“ همان چیزی است که هر دو جناح نظام به‌شدت از آن وحشت دارند: خواسته‌های حقیقی مردم!

این داستان وقتی طولانی‌تر می‌شود که می‌بینید کانال تلگرامی ستاد روحانی هم همان روز به پشتیبانی اطلاعیهٴ ستاد انتخابات وزارت کشور در آمده و همان حرف‌های وزارت اطلاعات را تکرار می‌کند. به این می‌گویند استفادهٴ بهینه از فضای مجازی و رسانه‌های سایبری!

این هم بیانیه رئیس ستاد انتخابات روحانی!
- بیانیه رئیس ستاد انتخاباتی روحانی- کانال تلگرامی ستاد روحانی 31 اردیبهشت 96: ”از حضور بدون اعلام رسمی ستادها در خیابانها و میادین جدا خودداری کنید”: متن کامل بیانیه محمد شریعتمداری بدین شرح است: «تقاضا می‌کنم به‌منظور رعایت حال شهروندان و هم‌میهنان گرانقدر و جلوگیری از مزاحمتها و ازدحام و اختلال در آمد و شد و بها ندادن به عده‌یی که ممکن است بخواهند این شیرینی پیروزی ملت ایران را در کام‌شان تلخ کنند، از حضور بدون اعلام برنامه رسمی ستادها در خیابانها و میادین جدا پرهیز شود».

در همین بیانیه هم می‌بینید که ستاد روحانی عیناً مانند وزارت اطلاعات، وحشت خود از گردهمایی‌های مردم را امکان سوء استفادهٴ عده‌یی اعلام کرده که ممکن است بخواهند این شیرینی پیروز ملت ایران را در کامشان تلخ کنند!

املا و انشای هر دو جناح نظم، هیچ فرقی با همدیگر ندارد: ترس از مردمی که بخواهند حرف خودشان را بزنند، همین و بس!

و به این ترتیب، ”هنوز هیچی نشده“ ! در و تختة نظام به هم چفت شد تا مردم هیچ نگویند مگر آنچه که مطلوب آخوندها باشد!

از امروز هرکس می‌تواند یک برگة کاغذ بردارد و ورای تمامی دشمنی‌های باندی به‌اصطلاح اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها! همگامی باندهای متخاصم نظام را در سرکوب مردم، یادداشت کند.

جمع بندی حاصل یادداشت‌ها، برای یافتن راه‌حل درست مقابله با فاشیسم آخوندی، اولین راه‌کار برون‌رفت از شعبدهٴ آخوندهاست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd7d443c-d85e-4997-86af-bbaac65f849e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات