728 x 90

تهديدهاى ايران عليه ساير كشورها,اخبار خاورمیانه,روابط ایران عربستان,تغيير سياستهاى دولت آمريكا در قبال رژيم ايران,

کنفرانس سران عربی ـ اسلامی با دونالد ترامپ علیه رژیم ایران

-

استقبال از رئیس‌جمهور آمریکا در عربستان
استقبال از رئیس‌جمهور آمریکا در عربستان
رسانه‌های عربی: زیان کننده اصلی کنفرانس سران عربی ـ اسلامی با شرکت دونالد ترامپ، رژیم ایران است

تلویزیون العربیه 31 اردیبهشت 96:
تنها طرفی که از سفر ترامپ به ریاض و حضورش در جلسات سران کشورهای عربی و اسلامی زیان می‌بیند رژیم ایران است.

هدف مهم این جلسات برقراری ثبات اقتصادی و امنیتی در منطقه است. رژیم ایران به‌دلیل دخالتهای مستمر در کشورهای منطقه و بهم زدن ثبات این کشورها و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی دشمن مشترک آمریکا و عربستان محسوب می‌شود. رژیمی که کشتیرانی بین‌المللی در خلیج‌فارس و باب‌المندب را به‌صورت مستقیم یا توسط آلت‌دستهای فرقه‌گرایش مورد تهدید قرار می‌دهد.

سفر ترامپ به منطقه خاورمیانه در زمانی صورت می‌گیرد که خاورمیانه در معرض تغییرات ریشه‌یی است. یک چارچوب امنیتی منطقه‌یی جدیدی در حال شکل‌گیری است. مقامهای کاخ سفید این چارچوب امنیتی را ناتوی عربی نامگذاری کردند که در مأموریت آن وهله اول جنگ با تروریسم و مقابله با توسعه‌طلبی رژیم ایران است که با تحریک آلت‌دستهای خود در عراق و سوریه و لبنان و یمن تنش در جهان عرب را دامن می‌زند.

استراتژی همکاری امنیتی جدیدی که اجلاس سران در ریاض به آن رسیده همچنین شامل بزرگترین معامله فروش سلاح به عربستان است. این امر زیر بنای تسلیح ناتوی عربی خواهد شد. روزنامه واشینگتن پست می‌گوید این همکاری بیانگر بازگشت آمریکا به صحنه بین‌المللی است. نقش آمریکا در دولت قبلی کم رنگ شده بود. دولت آمریکا در سطح جهانی برای رژیم ایران راه باز کرد تا برنامه موشکهای بالستیکی خود را ارتقا داده و حاکمیت کشورهای همجوار را با نقض کند. توافقنامه اتمی اوباما با این رژیم مورد اعتراض دونالد ترامپ است و او خواستار بازنگری کامل آن است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71193929-3139-4002-8b7b-d230fb88ad4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات