728 x 90

سوريه,

کلاه‌سفیدهای سوریه جایزه ”امید سازان“ را دریافت کردند

-

کلاه سفیدها،نجات دهنده کودکان سوری
کلاه سفیدها،نجات دهنده کودکان سوری
سایت ائتلاف ملی سوریه جمعه 29 اردیبهشت 96 اعلام کرد سازمان دفاع مدنی سوریه که به کلاه‌سفیدها معروف هستند موفق شدند جایزه ”امید سازان“ را که در شهر دوبی و زیرنظر رئیس کشور امارات شیخ محمد بن زاید برگزار شد، از آن خود کنند.

در سایت رسمی این مسابقه گفته شده است هدف از دادن این جایزه برجسته کردن پرتوهای امید در جهان عرب است.

کمیته برگزارکننده این مسابقه مبلغ یک میلیون درهم به 5برنده نهایی تقدیم کرد. جایزه برنده این مسابقه را رائد صالح مدیر گروه کلاه‌سفیدها دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:
 

کلاه سفیدها، برنده اسکار فیلمهای مستند

دفاع مدنی سوریه معروف به «کلاه سفیدها» برنده جایزه اسکار در زمینه فیلم مستند شد. «کلاه سفیدها» به‌دلیل فعالیتهای خود در نجات جان شهروندان در خطرناک‌ترین صحنه‌ها، در جهان معروف هستند.
نیروهای دفاع مدنی سوریه موسوم به 'کلاه سفیدها' که به قهرمانان یک فیلم مستند تبدیل شده‌اند، جایزه بهترین فیلم مستند سال، فیلم «کلاه سفیدها» به کارگردانی اورلان ون اینزیدل را در مراسم اسکار دریافت کرد. این فیلم به روایت فعالیت این گروه، در نجات جان غیرنظامیان زیر بمبارانهای شهری می‌پردازد.

رائد صالح رئیس سازمان دفاع مدنی سوریه می‌گوید: تهیه‌ی این فیلم مستند زحمت و زمان زیادی به خود اختصاص داده است و افرادی که در این فیلم دیده می‌شوند در این میان جان‌باخته‌اند و بسیاری از تجهیزات نابود شده‌اند.

دست‌اندرکاران این فیلم از جمله «خالد خطیب» فیلمبردار و رائد صالح، رئیس دفاع مدنی به‌دلیل قانون جدید آمریکا در مورد سفر به این کشور، نتوانستند در مراسم اسکار حضور داشته باشند.

اعضای این گروه در توئیتر خود نوشتند که «پس از سه روز انتظار در فرودگاه به آنها اجازه پرواز داده نشد».

رائد صالح در بیانیه‌یی که توسط کارگردان در مراسم اسکار خوانده شد، گفت: «من از کسانی که پیام مرا می‌شنوند دعوت می‌کنم که با همبستگی با همدیگر به این کشتار خونین در سوریه و هر جای دیگری در جهان پایان دهیم».

او در این بیانیه افزود: «خیلی آسان است که همه چیز را فراموش کنیم. این جنگ بیش از ۶ سال است که ادامه دارد. اگر هر کس به نوبه خودش برخیزد و به آنها گوشزد کند که ما در برابر این جنگ احساس مسئولیت می‌کنیم، آنگاه این جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان خواهد رسید».

به گفته‌ی فعالان، این گروه تاکنون توانسته جان 80هزار تن را نجات دهد. نام این گروه از طریق پخش فیلم‌های عملیات خطرناک آنان در جنگ سوریه در سراسر دنیا بر سر زبانها افتاد.

این گروه همچنین سال گذشته جایزه آلترناتیو «نوبل» را در استکهلم سوئد از آن خود کرد.

جایزه «حق حیات» طی مراسمی در شامگاه جمعه (۲۵ نوامبر2017/ پنجم آذر1395) در مراسمی ویژه در استکهلم نوبل آلترناتیو به «کلاه سفیدها» اعطا شد. کلاه‌ سفیدها در جنگ سوریه آنجا هستند که کس دیگری نیست: در مناطق تحت درگیری، در حومه حلب در محله محاصره شده وعر در حمص و محله‌های دمشق؛ جایی که رسیدگی‌های پزشکی مدت‌هاست وجود ندارد. این واحدهای امدادی به‌خاطر کلاه‌های ایمنی سفیدشان، چنین نام گرفته‌اند. وظیفه آنها کمک به غیرنظامیانی است که زیر خرابیهای بمباران محبوس یا مجروح شده‌اند.

یکی از این امدادگران می‌گوید شهرهای سوریه خطرناک‌ترین در دنیا هستند اما سلاح من کلاهم، بیل‌ام و کیف پزشکی‌ام است.

آنها در مقام آتش‌نشان، امدادگر و بهیار آموزش دیده، به بازسازی ساختارهای تخریب شده نیز کمک می‌کنند و هم‌زمان به شهروندان سوری یاد می‌دهند که چگونه از خود در قبال حملات مرگبار حفاظت کنند.

کلاه‌سفیدها می‌گویند که اوضاع سوریه در بدترین مرحله از شروع جنگ در این کشور قرار دارد. به گفته آنها در مناطق محاصره شده غذا نیست، شیر برای تغذیه بچه‌ها وجود ندارد، بیمارستانها از کار افتاده‌اند و تنها چیزی که جریان دارد، درگیری و خونریزی است.

سازمان دفاع مدنی معروف به 'کلاه سفیدها' در سال ۲۰۱۳ با همکاری داوطلبانه‌ی شماری از شهروندان سوری تشکیل شد. کار آنان این است که پس از بمباران به محل حادثه می‌شتابند و به آسیب‌دیدگان و کسانی که زیر آوار مانده‌اند، یاری می‌رسانند. امروزه کلاه‌سفید‌ها بالغ بر ۳۰۰۰ مرد و زن هستند که در ۱۲۰ نقطه سوریه مرکز دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3ebaf6f-eb16-4b34-9f72-ecf2c6d6c3e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات