728 x 90

ائتلاف ملی سوریه: برای آزادی سوریه از دست اسد و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای رژیم ایران تلاش خواهیم کرد

یحيی عقاب عضو هیات سیاسی ائتلاف سوریه
یحيی عقاب عضو هیات سیاسی ائتلاف سوریه
عقاب یحیی عضو هیأت سیاسی در ائتلاف ملی برای نیروهای انقلابی و اپوزیسیون سوریه تأکید کرد که هیأت اپوزیسیون در ژنو برای آزادی سوریه و خلاصی از دست رژیم اسد و روسیه و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای رژیم ایران تلاش خواهد کرد.

سایت ائتلاف ملی سوریه 27اردیبهشت 96 نوشت: عقاب یحیی گفت رژیم اسد از گفتگوهای ژنو ترس دارد چون این گفتگوها به سوی یک روند انتقال سیاسی حقیقی رهنمون می‌کند و بشار اسد با چسبیدن به قدرت و اصرار روی راه‌حل امنیتی و سیاسی عامل به‌شکست کشاندن گفتگوهاست.

عقاب یحیی که به‌عنوان مشاور در گفتگوها شرکت می‌کند گفت: هیأت گفتگوها برای آزادی از دست نیروهای خارجی یعنی روسیه و ایران از طریق روند گفتگوها تلاش خواهد کرد و این دو رژیم هستند که باعث شدند اسد جنایات جنگی مرتکب شود و راه‌حل سیاسی را به‌شکست بکشاند.

سری جدید گفتگوها سه‌شنبه 27اردیبهشت 96 در ژنو شروع شد و تا جمعه 29اردیبهشت ادامه خواهد داشت تا درباره انتقال سیاسی طبق بیانیه ژنو و قطعنامه 2254 بحث و گفتگو شود.

یاسر فرحان عضو دیگر هیأت سیاسی اپوزیسیون نیز در اشاره به شبه‌نظامیان فرقه‌گرای طرفدار رژیم ایران گفت رژیم اسد به کسانی تکیه دارد که توجهی به قطعنامه‌های شورای امنیت و ایجاد صلح در سوریه ندارند.

وی که در ژنو صحبت می‌کرد تأکید کرد که شبه‌نظامیانی که در کنار اسد می‌جنگند تروریست هستند و از سازمان ملل خواست که با آنها برخورد کند و رژیم ایران را یک حکومت فرقه‌گرا معرفی کند که پروژه‌های فرقه‌یی در منطقه رسم کرده و اجرا می‌کند و اعتقادات مردم را تغییر می‌دهد و یا برای تغییر ترکیب جمعیتی مردم را مجبور به کوچ می‌کند.

وی افزود که رژیم ایران سوریه را اشغال کرده است و جامعه جهانی باید اقداماتی برای اخراج کردن شبه‌نظامیان طرفدار ایران از زمینهای سوریه و مجازات جنایتکاران در حق مردم سوریه اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید:

موضع نصر الحریری رئیس کمیته عالی مذاکره‌کنندگان اپوزیسیون


نصر الحریری رئیس کمیته عالی مذاکره‌کنندگان اپوزیسیون سوریه گفت:‌ ما برای اثبات پایبندی خود به روند انتقال قدرت به ژنو آمده‌ایم، اما بشار اسد از این روند می‌ترسد.

وی روز دوشنبه 25اردیبهشت 96 در گفتگو با خبرنگاران در مقابل هتل محل اقامت هیأت اپوزیسیون سوریه در ژنو گفت:
امیدواریم که اگر این مذاکرات به‌طور جدی انجام شود، طی مدت زمان کوتاهی به نتیجه‌ برسیم. تمامیت ارضی سوریه وابسته به مذاکرات ژنو است، چون مقررات سازمان ملل‌متحد روند انتقالی و دولت انتقالی تام الاختیار را تعیین می‌کند. رژیم اسد به‌دلیل فشار از سوی روسیه، مجبور به شرکت در مذاکرات می‌شود. به همین دلیل نباید اظهارات اسد را جدی گرفت. ما طرفدار برقراری یک آتش‌بس فراگیر هستیم. برقراری آتش‌بس بدون دستیابی به یک راه‌حل سیاسی موجب تجزیه سوریه می‌شود.

دور ششم مذاکرات ژنو که روز سه‌شنبه 26اردیبهشت آغاز شده و تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da24b4a6-a498-4bb3-9e29-9f2e16c9be94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات