728 x 90

اخبار آمريكا,نفت و گاز,اخبار اقتصادی,

افزایش تولید نفت آمریکا

-

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)
افزایش تولید نفت آمریکا هنوز هم عامل جدی کاهش قیمت این کالاست.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا 26 اردیبهشت 96 در گزارشی پیش‌بینی کرد افزایش تولید نفت خام آمریکا هر گونه احتمال افزایش قیمت در سال ۲۰۱۸ را محدود می‌کند.

این گزارش که در وب‌سایت رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد می‌افزاید تولید روزانه نفت خام آمریکا بیش از مقداری که تصور می‌شد افزایش خواهد یافت و با ۴۴۰ هزار بشکه افزایش از ۸ میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۶ به ۹ میلیون و ۳۱۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید.

اوپک و کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت قرار است دو هفته دیگر در مورد تمدید برنامه کاهش سقف تولید مذاکره کنند.

تولید کل آمریکا در سال ۲۰۱۸ به حدود ده میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

در همین زمینه خبرگزاری رویتر گزارش داد افزایش تولید کشورهای غیرعضو اوپک، به‌ویژه آمریکا، کانادا، و برزیل برنامه کاهش تولید اوپک را که سال گذشته با هدف بالا بردن قیمتها شروع شد تقریباً بی‌اثر کرده است.

تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو در روز ۲۵ ماه مه، ماه جاری میلادی، در وین گردهم می‌آیند تا در مورد ادامه کاهش روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تولید با هدف کاهش ذخایر جهانی و افزایش قیمت ها بحث کنند.

توافق اوپک در ماه نوامبر به بالا رفتن قیمت ها کمک کرد، اما جان تازه‌یی نیز به تولیدکنندگان شیل در آمریکا داد تا حفاریها را افزایش داده و تولید نفت این کشور را به بالاترین سطح از اواسط ۲۰۱۵ تاکنون برسانند.

آمریکا، کانادا، و برزیل جزء کشورهایی هستند که به توافق کاهش تولید نپیوستند، اما تحلیلگران هشدار می‌دهند رشد تولید در این کشورها ممکن است تلاش برای افزایش قیمت را خنثی کند.
پیش‌بینی شده است تولید روزانه نفت شیل در ماه مه به ۵ میلیون و ۱۹۰ هزار بشکه برسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c8dc4cf-ec11-4fdc-bd1a-2cdbe1edc3e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات