728 x 90

رژیم ایران دنبال فتنه‌گری در یمن

ایجاد صدها زندان در یمن توسط شبه‌نظامیان حوثی
ایجاد صدها زندان در یمن توسط شبه‌نظامیان حوثی
رژیم ایران عملاً سود برنده مستقیم یا غیرمستقیم اختلافهایی است که در یمن بروز کرده است. اختلافاتی که تمام کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس را تهدید می‌کند؟

دکتر محمد جمیح نویسنده و پژوهشگر سیاسی یمنی از لندن به تلویزیون الجزیره گفت:
طبعا رژیم ایران و متحدان داخلی آن سود برنده اصلی است. برخی اسامی که به‌عنوان شورای انتقالی جنوب معرفی شده‌اند کسانی هستند که از ایران دیدار کرده‌اند و به رابطه با این رژیم افتخار می‌کنند. آنها باید بدانند در این‌گونه طرحها رژیم ایران سود برنده اصلی است. دلیل آن نیز اظهارات مقامهای رژیم ایران است که از مظلومیت مردم یمن و مردم جنوب دم می‌زنند. روزنامه‌های حکومتی پوشش گسترده به اختلافاتی که در یمن بروز کرده داده‌اند.

تلویزیو الجزیره:‌ الآن بعد از صدور بیانیه شورای همکاری خلیج‌فارس به نظر ت بهترین اقدام ریاست‌جمهوری یمن برای مهار این طرح چیست؟

دکتر محمد جمیح: بایستی یک اقدام همزمان بین شورای همکاری خلیج‌فارس و ریاست‌جمهوری یمن صورت گیرد... .

تلویزیون الجزیره:‌ آیا فکر می‌کنید این اقدام بین کشورهای همکاری خلیج‌فارس و رژیم ایران با کارهایی که در سراسر کشورهای عربی از سوریه و یمن و عراق و غیره انجام می‌دهد درگیری به‌وجود می‌آورد؟

دکتر محمد جمیح: طبعاً مقامهای رژیم ایران بزرگترین تأمین کننده سلاح حوثی‌ها در صنعاء هستند. آنها بزرگترین قاچاق کننده سلاح از سواحل جنوبی هستند که از آنجا به حضرموت و مأرب تا البیضاء برای حوثی‌ها ارسال می‌کنند. مقامهای رژیم ایران به این کار اهمیت می‌دهند. چرا که هر کودتایی علیه حاکمیت قانونی در یمن روی کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس نیز تأثیر خواهد گذاشت...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b3d95b6-035c-4c2a-b48e-78a193f5fd53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات