728 x 90

محکومیت بین‌المللی آزمایش موشکی کره شمالی

آزمایش موشکی کره شمالی
آزمایش موشکی کره شمالی
آزمایش موشکی بالیستیک جدید کره شمالی با محکومیت جامعه بین‌المللی مواجه شد.

کاخ سفید شنبه شب در بیانیه‌یی اعلام کرد دونالد ترامپ خواستار «تحریم‌های شدیدتری» علیه پیونگ‌یانگ شده است. در این بیانیه آمده است آزمایش موشکی کره شمالی باید دلیل موجهی باشد برای کشورهای جهان تا تحریمهای شدیدتری علیه پیونگ یانگ اعمال کنند».

وزارت امور خارجه چین تازه‌ترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد خواند و به آن اعتراض کرد. .

دفتر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن گفت «ما در بالاترین حالت آماده‌باش به‌سر خواهیم برد و در عین‌حال با آمریکا و کره جنوبی همکاری خواهیم کرد و حداکثر تلاشمان را برای حفظ امنیت شهروندانمان انجام خواهیم داد».

تومومی اینادا وزیر دفاع ژاپن می‌گوید ارتفاع و مسافت طی شده توسط موشک آزمایشی نشان می‌دهد این موشک یک موشک بالستیک جدید بوده که با موشکهای قبلاً آزمایش شده پیونگ یانگ تفاوت دارد.

وی گفت این امکان وجود دارد که این موشک نوع جدیدی از موشکهای بالستیک باشد، چون بنا‌ به اطلاعات ما، موشک نزدیک به سی دقیقه در پرواز بود و بیش از دو هزار کیلومتر اوج گرفته بود.

این موشک به گفته مقامهای توکیو در آبهای دریای ژاپن سقوط کرده است.

مون جا این رئیس جمهوری جدید کره جنوبی نیز آزمایش موشکی کره شمالی را اقدامی تحریک‌آمیز و ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل‌متحد خواند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df68b39b-93d2-4eec-8509-56307bd0ab2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات