728 x 90

فرانس ۲۴:‌ انتخابات ریاست‌جمهوری ایران: ناامیدی بر افراد طبقه کارگر در تهران سایه افکنده است

انتخابات رژیم
انتخابات رژیم
فرانس 24روز جمعه 22 اردیبهشت درباره نمایش انتخابات گزارش داد:‌ «چند روز مانده به انتخابات که قرار است روز 29 اردیبهشت برگزار گردد، مقامات از این ترس دارند که طبقه کارگر و محله‌های فقیرنشین به‌دلیل ناامیدی و سرخوردگی که بر اکثر آنها سایه انداخته در انتخابات شرکت نکنند.

محله مولوی که یک از محله‌های تهران پایتخت ایران است و ساکنان آن از طبقه کارگر می‌باشند از انتخابات ریاست‌جمهوری که در هفته آینده برگزار می‌شود سرخورده هستند.

مقامات بیم آن دارند که ساکنان چنین محله‌های فقیرنشین انتخابات روز 29 اردیبهشت را تحریم نمایند، مقامات به‌صورت مستمر رأی دهندگان را تشویق می‌کنند که در انتخابات شرکت کنند برای این‌که عدم شرکت به میزان زیادی به مشروعیت رژیم ضربه وارد می‌کند.

ایرانیها هر دو جناح حاکم که سخنرانیهای آتشین انجام می‌دهند را تجربه کرده‌اند، لیکن ساکنان مولوی در جنوب پایتخت می‌گویند که زندگی آنها زیاد بهبود نیافته است.

و مغازه‌های این محله که زمانی مرکز اصلی تجارت بود اکنون فرسوده و از دود اگزوز میلیونها ماشین سیاه شده است.

بابک کیانی 35ساله فروشنده لباس سرخوردگی خود را این چنین بیان می‌کند و می‌گوید «صرف نظر از این‌که چه کسی رئیس‌جمهور خواهد شد هیچ چیز ویژه‌یی حاصل نخواهد شد».

محسن گفت که به‌رغم وعدهای داده شده حسن روحانی -که دوران ریاست او دارد به پایان می‌رسد- مبنی بر این‌که آزادی زیادی به جامعه خواهد داد، اما محدودیتهای اجتماعی و کنترل سخت پلیس کماکان به قوت خود باقی است.

ساکنان دیگر سرخوردگی و ناامیدی خود را ابراز کردند به‌عنوان مثال نادیا گلچی گفت که امیدش به بهتر شدن امور خیلی خیلی کم است.

و ی افزود:‌فقر و بیکاری افزایش پیدا کرده است و جوانان به اعتیاد رو آورده‌اند و در چهار سال گذشته جز نتایج منفی چیز دیگری نبوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c5badb0-ba98-4d9e-ba30-c14dd53bd43b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات