728 x 90

قطعنامه پیشنهادی اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران

سناتور الیوت انگل و سناتور اد رویس
سناتور الیوت انگل و سناتور اد رویس
«اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه متن پیش‌نویس قطعنامه‌یی را در حمایت از قیام مردم ایران منتشر کرد.

وی که همراه با الیوت انگل عضو ارشد این کمیته از حزب دموکرات این قطعنامه را تهیه کرده است سرکوب قیام مشروع ایران توسط رژیم آخوندی را محکوم کرده است. در این پیش‌نویس دستگیری و کشته شدن قیام‌کنندگان توسط رژیم آخوندی ابراز نگرانی شده است.

این دو عضو ارشد کنگره آمریکا، در ادامه به نارضایتی معترضان از مشکلات اقتصادی، فساد گسترده رژیم، و کنترل اقتصاد کشور توسط سپاه پاسداران، و هم‌چنین فعالیت‌های هزینه‌بر و بی‌ثبات کننده رژیم تهران در خاورمیانه اشاره کرده‌اند.

این قطعنامه، ضمن تشریح سرکوب ناآرامی‌ها و قطع دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، تأکید می‌کند:‌ کنگره آمریکا اختیار اعطای مجوز برای ارسال فناوری ارتباطات به ایران را، جهت تقویت مردم ایران برای اظهارنظر آزادانه، صادر کرده است.

کنگره آمریکا هم‌چنین مجوز اعمال تحریم علیه سپاه پاسداران و دیگر مقامهای رژیم ایران را که در نقض سیستماتیک و ادامه‌دار حقوق اساسی مردم ایران، از جمله آزادی برگزاری تجمع‌های مسالمت‌آمیز و آزادی بیان، نقش دارند صادر کرده است.

در پایان این قطعنامه، با اشاره به موارد دیگری از نقض حقوق‌بشر و قوانین بین‌المللی توسط رژیم ایران، گفته شده است اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده در کنار مردم ایران در برابر رژیم فاسد و سرکوبگر آنها ایستاده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/617d5e47-9020-44ef-96e3-f42e4f9843a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات