728 x 90

سوريه,اخبار خاورمیانه,آوارگان سورى,

تخریب بیمارستانهای ادلب در حملات هوایی

-

کشتار کودکان بر اثر حملات گسترده هوایی در حلب
کشتار کودکان بر اثر حملات گسترده هوایی در حلب
ماه آوریل شاهد بمباران فشرده بیمارستانها و مراکز درمانی در استان ادلب بود. بر اثر این حملات اغلب بیمارستانها از دور استفاده خارج شدند.

بیمارستانها و مراکز درمانی اصلی‌ترین هدف حملات هوایی طی ماه آوریل بود. در این حملات هواپیماهای روسی از موشکهای خلاءزا و سنگرشکن استفاده می‌کنند.

دکتر منذر خلیل رئیس بهداری استان آزاد ادلب:
فقط در ماه آوریل 6 بیمارستان در استان ادلب مورد حمله قرار گرفت و به‌طور کامل از دور خدمت خارج شدند و علاوه بر آن مراکز درمانی نیز هدف بمبارانها بودند که در نتیجه نسبت به قبل 25 درصد از امکانات درمانی استان از بین رفت. لازم به یادآوری است که اکنون بیش از 3 میلیون و 300هزار نفر در استان ادلب زندگی می‌کنند. تاکنون بیش از 330هزار نفر ماهانه به مراکز درمانی و بیمارستانها مراجعه می‌کردند. علاوه بر این 12هزار عمل جراحی در ماه که قبلاً انجام می‌شد الآن این کار امکانپذیر نیست. بنابراین این حملات باعث افزایش درد و رنج مردم شده به‌خصوص زنان و کودکان که بیشترین آسیب را می‌بینند لذا ما با یک فاجعه پزشکی مواجه هستیم.

دکتر عبدالحمید دباک رئیس اداره بیمارستانها:
«در حومه جنوبی استان ادلب مراکز درمانی تقریباً به‌طور کامل از دور استفاده خارج شده‌اند. هر کس هم که حتی دچار یک بیماری ساده شود بایستی به بیمارستانها در مرز ترکیه منتقل شود. این یک فاجعه انسانی است که باید بر روی آن متمرکز شد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1993f3fb-99e1-47d6-ac24-2ed33dcb6d80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات