728 x 90

جدی‌ترین پیامدهای دومین نمایش سیرک مناظره

مناظره کاندیداهای نمایش انتخابات
مناظره کاندیداهای نمایش انتخابات
«امنیت نظام» و وحشت از «فضایی که چشم چشم را نبیند و سنگ روی سنگ بند نشود»، جدی‌ترین پیآمد دومین نمایش سیرک مناظره در نظام بوده که هم‌چنان ادامه دارد.

رحمانی فضلی در شروع نشست خبری‌اش در مورد مناظره مدعی شد:‌ الحمدلله خوب برگزار شده، اما بلافاصله ضمن تأکید بر «خطوط قرمز امنیت». نظام، وحشتش را از بروز اعتراضات مردمی در شکاف تخاصمات باندها تحت عنوان «اثر منفی» بارز کرد و گفت: «یک مصوبه‌یی را به هرحال شورایعالی امنیت ملی در این خصوص، برای این‌که بتوانیم انتخابات را واقعاً در فضای مشارکتی بالا اجرا بکنیم که احضارها، بازداشتها، بستن ستادها و هر اقدامی که در فضای انتخابات اثر منفی داشته باشه، این ممنوع است». در ادامه رحمانی فضلی تأکید کرد رعایت چارچوبهای ملی و خطوط قرمز امنیت ملی بر همه لازم است. (تلویزیون رژیم- 15اردیبهشت 96)

سایت خامنه هم خبر از انتشار کتابچه الکترونیک داد. این کتابچه موسوم به «مهمترین توصیه‌های رهبر برای انتخابات ریاست جمهور». است که در آن ابراز وحشت‌های ولی‌فقیه در خصوص «تاکتیکهای دشمن در انتخابات» و توصیه‌هایش برای برقراری امنیت‌ را آورده است. خامنه‌ای در یکی از این توصیه‌ها از جمله گفته است:‌ «بنده شعارهای اقتصادی را در این دو سه سال اخیر برجسته کرده‌ام، برای این‌که احساس کردم دشمن از این ناحیه می‌خواهد ضربه بزند». (سایت خامنه‌ای، 17 اردیبهشت 96)

در حالی که خامنه‌ای در کتابچه‌اش توصیه کرده است ذهن مردم را مشغول مسائل فرعی نکنید. روزنامه حکومتی جهان صنعت از باند روحانی در خصوص رو کردن دزدیهای مقامات و فرزندانشان در جنگ انتخاباتی به باند رقیب هشدار داده است: «جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و کاندیدای دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری با صداقت تمام در دامی افتاد که یک حریف او گذاشته بود و گفت که فرزند وزیر آموزش‌وپرورش یک تجارت 200 میلیون تومانی دارد. این سخنان صادقانه معاون اول اما چیزی نبود که جامعه انتظار داشت. نخبگان ایرانی انتظار داشتند او از هماوردجویی حریف استفاده کرده و یک بار برای همیشه تکلیف فرزندان وزیران و مقامهای عالی‌رتبه را روشن کند. جهانگیری اگر می‌پرسید آقای قالیباف فرزند شما الآن به چه کاری مشغول است و سرمایه و درآمدش از کجا تأمین شده و تأکید می‌کرد که فرزندان وزیران نیز باید فعالیت‌ کنند کار بزرگی انجام داده بود روش‌های پوپولیستی فضای کشور را به سویی برد که چشم چشم را نبیند و سنگ روی سنگ بند نشود». (جهان صنعت 17 اردیبهشت 96 مقاله ”تکلیف‌ شاق فرزندان مقا‌م‌های عالی”)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0840bf2-5da7-418b-870a-5c0cb5a79a68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات