728 x 90

انتخابات در ائتلاف ملی سوریه با برگزیدن رئیس جدید

ریاض سیف به‌عنوان ششمین رئیس ائتلاف برگزیده شد
ریاض سیف به‌عنوان ششمین رئیس ائتلاف برگزیده شد
در جلسات ائتلاف ملی سوریه در استانبول ریاض سیف نماینده فراکسیون دمکراتها را به‌عنوان رئیس جدید ائتلاف انتخاب کردند. مصطفی عبدالرحمان و سلوی کتاو نیز به‌عنوان معاونان رئیس ائتلاف برگزیده شدند. نذیر حکیم نیز به منصب دبیرکلی رسید.

به این صورت ریاض سیف به‌عنوان ششمین رئیس ائتلاف برگزیده می‌شود که از زمان تأسیس آن تاکنون به ترتیب معاذ خطیب، احمد جربا، هادی البحره، خالد خوجه و انس العبده رئیس آن بوده‌اند.

ریاض سیف 70ساله و در دمشق متولد شد، به‌دنبال به‌دست گیری قدرت توسط بشار اسد، در سال 2000 توسط رژیم دستگیر و به 5سال زندان محکوم شد. در سال 2008 برای بار دوم به مدت 2سال بعد از فراخوانش برای تغییر رژیم و امضای «بیانیه دمشق برای تغییر دمکراتیک» دستگیر و زندانی شد.

ابتکار عمل برای تشکیل ائتلاف ملی سوریه در اواخر سال 2012 در دوحه پایتخت قطر را هدایت و معاونت رئیس را برعهده گرفت.

بالاخره در می‌2017 به‌عنوان رئیس ائتلاف ملی سوریه انتخاب شد.

انتخاب یکساله رئیس ائتلاف و قابل تمدید برای دوره دوم

رئیس ائتلاف ملی سوریه برای اولین بار به مدت یک‌سال انتخاب شد تاکنون ریاست ائتلاف 6ماه بود. احمد رمضان رئیس اداره تبلیغات ائتلاف می‌گوید:
برای اولین بار ما یک رئیس را به مدت یک‌سال انتخاب کردیم و نه 6ماه و همچنین در دو دوره به این معنا که ریاست دوساله خواهد بود اگر تمدید شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5536880-daab-4934-ac63-e51bfeaea0c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات