728 x 90

اخبار آفریقا,

هشدار سازمان ملل در مورد قحطی در یمن و سه کشور آفریقایی

-

قحطی در یمن و سه کشور آفریقایی
قحطی در یمن و سه کشور آفریقایی
سازمان ملل‌متحد در مورد بحران قحطی و کمبود شدید مواد غذایی در یمن، نیجریه، سودان جنوبی و سومالی هشدار داد.

جنس لارکه، سخنگوی دفتر هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل‌متحد گفت: ”20 میلیون نفر در شمال شرق نیجریه، سودان جنوبی، سومالی و یمن گرسنه و یا در معرض خطر گرسنگی هستند“.

وی که سه‌شنبه 22فروردین 96 در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در ژنو سخن می‌گفت اضافه کرد: ”برای پایان دادن به تراژدی انسانی در این 4 کشور طی سال جاری به ۴.۴ میلیارد دلار بودجه نیاز است“.

از سوی دیگر آدریان ادواردز سخنگوی کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل نیز در یک نشست خبری از بروز فاجعه انسانی نام برد و گفت: ”در صورت ادامه خشکسالی و درگیریها در آفریقا و کمبود بودجه سازمان ملل‌متحد برای ارسال کمکهای بشردوستانه، احتمال مرگ دسته‌جمعی در آفریقا حتی در ابعادی بزرگ‌تر از مرگ 260هزار نفر بر اثر گرسنگی در سال 2011 که در سومالی رقم خورد، غیرقابل اجتناب خواهد بود“.

گفتنی که سازمان ملل‌متحد برای ارسال کمکهای بشردوستانه به 100 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2017 خواستار ۲۲.۸ میلیارد دلار کمک از سوی کشورهای عضو شده بود. اما تاکنون تنها ۲.۷ میلیارد دلار از این مبلغ جمع‌آوری شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32afbc75-0e87-4c7f-beb6-d280671415db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات