728 x 90

جدال باندهای حکومتی در نمایش انتخاباتی

درگیری های باند ی درمناظره ها
درگیری های باند ی درمناظره ها
به‌رغم توصیه‌های زنجیره‌یی گماشته‌های خامنه‌ای در نمایشهای جمعه برای حفظ انسجام نظام، صف‌بندی و رو در رویی بعد از سیرک مناظره انتخاباتی ادامه یافت:
آخوند رئیسی:‌من یک نکته می‌خواستم بگم که خواهش کنم از صدا و سیما یک بار برای همیشه بیاد یک مناظره بذاره بین رئیس دولت قبل و رئیس دولت فعلی تا هر وقت بحثی می‌کنیم هی نگن دولت قبل. بحثاشون را بکنند تامابتونیم دولت بتونه پاسخگو باشه به‌عملکرد چهارساله اش.

میرسلیم:‌ مهم‌ترین مسائل برمی گشت به موضوع پاسخگویی‌هایی که دولت باید داشته باشه و صداقت در برخوردش (تلویزیون رژیم -15 اردیبهشت)

۹ تن از مهره‌ها و مقامات باند روحانی متقابلاً دست به پاسخگوی زدند. در محتوای پاسخ ها این همانی باندها در خصوص سیاست هسته‌ای، سرکوب در فضای مجازی، و توسعه نظامی بارز بود.

زنگنه وزیر نفت حسن روحانی گفت: در کرسنت به‌دلیل ضعف دولت گذشته ما به عدم اجرای قرارداد محکوم شدیم».

وزارت خارجه دولت روحانی هم در بیانیه‌یی به کاندیداهای باند رقیب هشدار داد که:‌ «از نبرد رسانه‌یی کنونی با طرف آمریکایی برای حمله به وزارت امور خارجه و سیاست خارجی سوءاستفاده نکنند».

پاسدار دهقان وزیر دفاع روحانی نسبت به ادامه خط توسعه نظامی در دولت روحانی به باندهای دیگر اطمینان داد و از جمله گفت: شکوهمندترین دوره در توسعه کمی و کیفی برنامه‌های موشکی و دفاعی در دولت یازدهم بوده است. وی افزود: در دولت یازدهم تا پایان سال 95در بخش تأمین اعتبارهای دفاعی تا دو نیم برابر نسبت به دولت قبل افزایش داشته است. این رقم در سال96 به چهار برابر نسبت به دولت قبل می‌رسد.

وزارت ارتباطات و فن‌آوری رژیم هم در خصوص دلواپسی کاندیداهای باند خامنه‌ای در مورد فضای مجازی ضمن دود و دمهای معمول در مورد اشتغال آفرینی فضای مجازی به باند رقیب در مورد توان سرکوبگری در فضای مجازی اطمینان داد که «دولت برای تهدیدات اجتماعی تدابیر خوبی اتخاذ کرده» است.

سازمان انرژی اتمی رژیم هم در پاسخ به دلواپسان هسته‌یی اطمینان داد که «‌ اکنون هزاران سانتریفوژ در حال غنی‌سازی اند؛ چیزی که هیأت حاکمه آمریکا به‌خصوص شخص اوباما انتظار آن را نداشت».

کیهان خامنه‌ای با تیتر برزگ نوشت: مناظره دوم، مشت دولت را باز کرد.

پاسدار شریعتمداری نیز نوشت: دولت روحانی به جای آن که برای جلب آراء نشانه‌هایی از کارآمدی خود را ارائه بدهد، دست خالی و کارنامه بدون دستاورد خود را با تهدید به حمله نظامی دشمنان بیرونی تاخت می‌زند. (روزنامه کیهان ۱۶/۲/۹۶)

یک مهره باند خامنه‌ای به نام محمدی نیز گفت: روحانی در بخش برجام چیزی جز عصبانیت نداشت و با مناظره عملاً وارد عصر پساروحانی شدیم. (تسنیم ۱۶/۲/۹۶)

یک روزنامه‌این باند نوشت: این مناظره شکست دولت کاسبان بود.

از سوی دیگر، وزیر کشور کابینه روحانی، درباره اقدام پاسدار قالیباف در راه‌اندازی یک سایت برای ثبت نام بیکاران با وعده دریافت 250هزار تومان در ماه گفت: این اقدام شائبه خرید و فروش رأی دارد. (انتخاب ۱۶/۲/۹۶)

آخوند پورمحمدی وزیر دادگستری کابینه روحانی نیز درباره اظهارات قالیباف درباره قاچاق در دولت روحانی گفت:
بله متأسفانه درگفتگوی ویژه این صحبت مطرح شد بدون این‌که بررسی صورت بگیره، این اتهام وارد شدواین مسلماً یک خلاف بیین شرع، نسبت دادن چنین مطلبی به جمع وزراء و فرزندان آنها وخلاف مسلم قانونه وبجای این‌که آقای رئیس‌جمهور معذرت خواهی کند ایشان از مردم شریف ایران وهیأت دولت باید عذرخواهی کند وازخد اهم استغفار کند ولی یک جرم مسلم قابل تعقیب هست.
در مقابل، یکی از گردانندگان ستاد انتخاباتی آخوند رئیسی درخواست کرد که ظریف، وزیر خارجه دولت آخوند روحانی مورد محاکمه قرار گیرد (روزنامه بهار ۱۶/۲/۹۶)

جواد ظریف اخیراً در یک سخنرانی گفته بود: حمله به سفارت عربستان، خیانت تاریخی بود. وی همچنین به طعنه گفت: هر رئیسی روزی رئیس نخواهد بود.

در همین حال احمدی‌نژاد در مصاحبه با فرانس 24 بار دیگر نسبت به حذفش توسط شورای نگهبان خامنه‌ای واکنش نشان داد و تأکید کرد: که به‌طور مطلق از هیچ‌یک از کاندیدا های نمایش انتخابات رژیم حمایت نمی‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d930b653-fef8-4c70-98ee-008eeff8eec8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات