728 x 90

ادامه پاکسازی میادین مین در سواحل غربی یمن توسط ارتش ملی

پاکسازی  میادین مین در سواحل غربی یمن
پاکسازی میادین مین در سواحل غربی یمن
مینهای رژیم ایران در یمن هم‌چنان معضل اصلی ارتش ملی و مقاومت مردمی برای پیشروی در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی است.

آرامش در اینجا واقعیت جنگ را منعکس نمی‌کند. در نزدیکی ارتفاعات نار، تیم مهندسی ارتش ملی برای کشف و خنثی کردن مینهای کاشته شده اقدام می‌کند. این در حالیست که جنگ در اطراف پادگان خالد به سمت شرق و این محل جریان دارد.

همزمان با این فعالیتها، ارتش ملی در یک عملیات غافلگیرانه موفق شد منطقه زهاری آخرین منطقه از توابع شهرستان مخا به سمت استان حدیده را تصرف کند. این درگیریها به کشته شدن دهها تن از شبه‌نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع و همچنین بیرون راندن کامل آنها از آخرین نقطه مخا منجر گردید.

به‌دنبال هر جنگ و پیروزی، چالش هم‌چنان باقیست. کمیت زیادی از مینهایی که توسط حوثیها در مناطق درگیری و همه جای دیگر کاشته شده، خنثی ناشده باقیمانده است.

همین وضعیت نیز در اطراف ارتفاع نار که اخیراً ارتش ملی آن را آزاد کرده، وجود دارد. تیم مهندسی، مأموریت سخت خود را برای پاکسازی مینها و امنیت جاده‌ها برای حرکت به سمت مخا و از مخا به حدیده و بقیه مناطق آزاد شده را تأمین می‌کند.

شبه‌نظامیان حوثی انواع مینها را در قالب و شکلهای مختلف که اغلب ساخت رژیم ایران هستند در مناطق مختلف کاشته‌اند. برخی مانند این سنگهاست که تشخیص آن از سنگهای طبیعی بسیار مشکل است.

اینها هم باقیمانده سلاحهای حوثیهاست که در جریان نبردهای جاری در این منطقه قبل از آزادسازی ارتفاع نار منهدم شده و شبه‌نظامیان آن را رها کرده و پا به فرار گذاشته‌اند.

نبردها در سواحل غربی نیز مطلقاً متوقف نشده است. مهمترین منطقه درگیری، پادگان خالد بن ولید است که سقوط آن بسیار نزدیک است. با سقوط پادگان تمام امید کودتاگران نیز برای باقیماندن در اینجا یا انجام اعمال ایذایی علیه کشتیرانی دریایی بر باد فنا می‌رود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bede1ee6-4c24-4205-b24c-441798112723"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات