728 x 90

ايجاد منطقه امن در سوريه,سوريه,دخالتهای ایران,

موشک‌باران حومه درعا توسط نیروهای اسد بعد از توافق در مورد مناطق ”کاهش تنش“

-

 -
-
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه گزارش کرد نیروهای اسد امروز شنبه 16 ‌اردیبهشت 96 شهرک الغاریه در حومه شرقی درعا را موشک‌باران کردند که منجر به جان باختن 3نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر شد.

گزارشگر اورینت گفت: نیروهای اسد در منطقه خربه‌غزاله مستقر بودند و از آنجا مناطق مسکونی شهرک الغاریه را موشک‌باران کردند.

توافق مناطق ”کاهش تنش“ – نقض توافق توسط رژیم اسد
از صبح امروز شبه‌نظامیان طرفدار اسد موسوم به شبیحه تلاش داشتند با پوشش موشکی و توپخانه‌ای به‌سوی الغاریه غربی پیشروی کنند که این یک نقض آشکار توافق ”کاهش تنش“ می‌باشد کما این‌که هیچ نیرویی از داعش نیز در این منطقه حضور ندارد.
 
 
نیروهای اسد مجموعه‌یی از موارد نقض توافق ”کاهش تنش“ را مرتکب شدند که کشورهای ضامن این توافق در آستانه آن را امضا کرده بودند.

یک مورد از نقض توافق این بود که نیروهای رژیم اسد روستای تیرمعله در حومه شمالی حمص را با موشک زمین به زمین مورد هدف قرار دادند. مورد بعدی به رگبار بستن شهرک تلدو با اسلحه سنگین از سوی ایستگاه ایست و بازرسی المیاه در ساعت 4 صبح امروز به وقت محلی سوریه بود.

یادآوری می‌شود که کشورهای ضامن توافق در گفتگوهای آستانه روز پنجشنبه گذشته یک یادداشت تفاهم امضا کردند که درباره ایجاد مناطق ”کاهش تنش ”است که طبق آن باید اعمال نظامی و جنگی بین طرفهای درگیر جنگ در این مناطق متوقف شده و کمکهای انسانی بدون هیچ مشکلی وارد این مناطق شود. اپوزیسیون سوریه با این توافق مخالفت کرده است چرا که می‌گوید نباید هیچ نقشی برای رژیم ایران قائل شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d157e5ca-03cb-4f39-9488-b9553423e8c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات