728 x 90

شمار کاربران فیس‌بوک به حدود ۲میلیارد نفر رسید

شمار کاربران فیس‌بوک به حدود 2میلیارد نفر رسید
شمار کاربران فیس‌بوک به حدود 2میلیارد نفر رسید
تعداد کاربران فعال فیس‌بوک به‌زودی به ۲ میلیارد نفر می‌رسد. اگر فیس‌بوک کشور بود پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌شد. باید به اینها شبکه‌های اقماری شرکت فیس‌بوک را هم اضافه کرد: پیام‌رسان فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس اپ. به‌طور متوسط هر کدام از کاربرهای فعال فیس‌بوک به‌طور متوسط یک ساعت از وقت خود را در این شبکه می‌گذارند و اطلاعات زیادی از خود را در این شبکه منتشر می‌کنند.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که آسیا با بیش از ۴۰۰ میلیون و آمریکای شمالی با اندکی کمتر از این تعداد بیشترین کاربران را در خود جای داده‌اند.

به این ترتیب شرکت فیس‌بوک به حجم بالایی از اطلاعات دسترسی دارد. در نخستین نگاه این اطلاعات برای تبلیغ هدفمند استفاده می‌شوند. به‌عنوان مثال زمانی که یک کاربر در جستجوی خرید یک کالای خاص است، فیس‌بوک داده‌ها را تحلیل کرده و برای همان کاربر تبلیغات کالایی را منتشر می‌کند که در جستجوی آن است.

رویکرد اقتصادی فیس‌بوک و تبلیغات هدفمند سود عظیمی برای این شرکت در پی دارد. تنها در سال ۲۰۱۶ میلادی سود شرکت فیس‌بوک ۸ میلیارد و هشتصد میلیون دلار بود. با این وجود در سالهای گذشته سرعت افزایش سود فیس‌بوک اندکی کاهش داشته است و این موجب ناخرسندی سهامداران شده است.

به همین دلیل مدیران شرکت در حال طراحی یک «برنامه تهاجمی» برای افزایش سهمشان در بازارند. با این‌که هنوز جزییات این برنامه مشخص نیست اما، امکان پخش زنده در فیس‌بوک و تولید محتوای اختصاصی در رأس برنامه قرار دارد. فیس‌بوک تاکنون با چند استودیوی تولید ویدیوهای بلند مذاکره کرده است و قصد دارد اپلیکیشن مجزایی برای پخش این ویدیوها بر روی صفحه بزرگتر تلویزیون ایجاد کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/145463db-df47-4595-b333-7e7a3d588caa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات