728 x 90

جنگ و جدال و فساد فراجناحی در جریان نمایش انتخابات ریاست جمهوری

کاندیداهای نمایش انتخابات
کاندیداهای نمایش انتخابات
فاصله ادعاهای کاندیداهای نمایش انتخابات رژیم با واقعیت وقتی بارز می‌شود که بخواهند برنامه مشخص بدهند. بروز این تناقض گوشه‌یی از فضاحت بازی انتخابات در نظام ولایت را نشان می‌دهد:
تلویزیون شبکه یک رژیم، 10اردیبهشت 96: آخوند رئیسی:‌ «اولویت اول امروز جامعه ما به نظر میرسه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم باشه همین الآن محرومین مشکل اداره زندگیشون را دارند یعنی همین امشب همین فردا صبح و هرچه زودتر بشه دغدغه مردم را کاهش داد».

آخوند رئیسی همچنین اذعان می‌کند: «‌مردم خسته شده‌اند و می‌گویند نگویید دزد دزد در کشور مشکل قانون داریم و مشکل اقدام و عمل داریم و فساد اقتصادی امروز فراجناحی شده» است.

دیگر هم باندی او نیز مدعی می‌شود:
پاسدار محمدباقر قالیباف:
تلویزیون شبکه یک رژیم، 10اردیبهشت 96: «مهم‌ترین موضوع بحث مربوط به اشتغاله اشتغال اولویت اول است و اون بخش از مردم محروم و مستضعفی که زندگیشون فقط داره با یارانه اداره می‌شه توجه خاص به اونها».

علی خامنه ای:
تلویزیون شبکه یک رژیم، 10اردیبهشت 96: با این نیت وارد بشید با نیت خدمت اما وقتی پای بیان چگونگی این خدمت به میان می‌آید حسابها فرق می‌کند. و وعده‌ها رنگ می‌بازد:
تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۱ اردبیهشت: مصاحبه با میرسلیم:
سوال:‌برای حمایت از قشرهای ضعیف چه برنامه‌یی دارید؟ و در چه بازة زمانی اجرا خواهید کرد؟

میرسلیم: معمولاً انسانهایی هستند که شخصیتشون باید محترم شمرده بشه. پس باید بتونند به خودشون اتکا بکنند. با شغل مناسب و زندگی خودشون را اداره بکنند؟ به این ترتیب است که ما می‌توانیم محرومیت را در کشور بزداییم.

پاسدار قالیباف هم در مقابل همین سؤال مشخص جواب کلی تری داد:
تلویزیون شبکه یک رژیم ۱۲/۲/۹۶:
سوال: شما چه اقداماتی را برای رسیدگی به این قشر انجام خواهید داد؟ و در چه بازه زمانی؟ جواب: اگر مردم عزیزمون این تشخیص را دادند و من را به‌عنوان خدمتگذار خودشون انتخاب کردند سابقه‌ام نشون داده که این‌گونه من لحظةای درنگ نخواهم کرد. !

واقعیت ثابت نمایشهای انتخابات رژیم را یک روزنامه باند روحانی در دعوای باندی اذعان می‌کند:
روزنامه جهان صنعت 12 اردیبهشت: سال‌هاست مناطق مرزی و محروم دست‌نخورده باقی مانده‌اند.
در مناظره اول، تقریباً غالب کاندیداها، امنیت ملی را در رسیدگی به مردم این مناطق برجسته کردند. شاید ساکنان مرزها خسته شده باشند از این‌که نام‌شان همواره با مسأله امنیت ذکر می‌شود. وقتی دولتها می‌آیند و می‌روند و تفاوت معناداری در وضعیت توسعه این مناطق رخ نمی‌دهد، چه پیش می‌آید. در روزهایی که بخش‌هایی از سیستان دیگر جای زندگی نیست، در روزهایی که اجساد کولبران مدفون در کوهستانهای کردستان پایین آورده می‌شود، دل بستن به شعارهایی تکراری شاید چندان انتظار موجهی نباشد. به گفتمان امنیت ملی به صرف حراست از مرزها، آن هم در حالی که تأمین زندگی در این مناطق روز‌به‌روز سخت‌تر از دیروز می‌شود، چه امیدی می‌توان داشت؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09e4cb83-a379-4e63-9adf-0c65e118fe5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات