728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

آشوبها در برزیل

-

اغتشاشات و درگيري مردم با پليس در برزيل
اغتشاشات و درگيري مردم با پليس در برزيل
در جریان اعتصاب روز جمعه 8 اردیبهشت 96 بسیاری از جاده‌ها در سائو پائولو، ریو و سایر شهرها مسدود شد. در ساعتهای نخست عصر تظاهر کنندگان در تجمع‌هایی شرکت کردند تا نارضایتی از اصلاحات  ميشل تمر را نشان دهند.

به دنبال گسترش آشوب و اعتصاب سراسری در جریان اعتصاب روز جمعه 8 اردیبهشت 96 وسایل نقلیه عمومی شهرهای بزرگ برزیل مانند سائوپائولو و ریودوژانیرو به‌حالت فلج درآمدند. گفته می‌شود که این بزرگترین اعتصاب از 21سال پیش است، در درگیری میان مردم ناراضی و پلیس چندین نفر زخمی و دستگیرشدند. در ریو بعضی از اعتراضات به خشونت کشیده شد. پلیس گاز اشک‌آور شلیک کرد و معترضان سنگ پرت کردند.

به گزارش خبرگزاریها هشت اتوبوس به آتش کشیده شده است. در سائو پائولو بزرگترین شهر برزیل هزاران تظاهر کننده به سوی اقامتگاه خصوصی میشل تمر رئیس‌جمهور برزیل راهپیمایی کردند و پلیس برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گفته «سندیکاها بیش از 40 میلیون نفر در تظاهرات اعتراضی به دولت میشل تمر شرکت دارند». کلیه آموزشگاهها و بانکها در پایتخت به‌حالت تعطیل درآمدند و پلیس برای جلوگیری از حملات احتمالی محلهای حساس را به محاصره خود درآورده است.

آشوب در برزیل - اتحاد عمل کارگران وکارمندان درشکل‌گیری اعتصابها


هدف اصلی اعتراضات واعتصابات کارگری وفراخوانهای اتحادیه‌ها مقابله با اقتصاد ریاضتی است که میشل تمر برای خروج از بحران اقتصادی وضع کرده است و قصد دارد میزان پرداخت به صندوق اجتماعی را کم وسندیکاها را محدود کند.

سندیکاها می‌گویند این «اصلاحات» باعث پایمال شدن قانون کار و فقیرتر شدن بازنشستگان می‌شود.

خبرگزاریها گزارش کردند که رویهم‌رفته این اعتراضات آرام برگزار شد ولی بعضی از گروه‌های افراطی قصد داشتند که به اعتراضات رنگی خشونت آمیز بدهند که نیروهای انتظامی برای پراکنده کردن مردم از گازاشک‌آور استفاده کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/786a39d2-3a89-4238-ade6-e6438d47f975"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات