728 x 90

برملا شدن ابعاد دیگری از فسادهای حکومتی در جریان کشمکشهای نمایش انتخاباتی

پاسدار قاليباف كانديد نمايش رياست جمهوري رژيم
پاسدار قاليباف كانديد نمايش رياست جمهوري رژيم
به دنبال جنگ و جدال باندهای رژیم در جریان انتخابات نمایشی ریاست جمهوری، ناگزیر گوشه‌هایی از عمق فساد گسترده در نظام ولایت فقیه، و ناکارآمدیهای باندهای حکومتی برملا می‌شود. از جمله پاسدار قالیباف که باند رقیب گوشه‌یی از دزدی‌هایش را در جریان پرونده املاک نجومی رو کرده، اعتراف کرد.

پاسدار قالیباف: سوء مدیریت و سوء تدبیر برای اداره کشور امروز وجود دارد. به‌خاطر این هست که ما مردم را از حوزه اقتصاد بیرونشون کردیم. به جای این‌که این فرصت را به همه مردم بدیم که در عرصه اقتصادی حضور پیدا کنند این فرصت را فقط به ۴درصد این مردم دادیم. 96درصد مردم را از عرصه کار و از عرصه اقتصاد و پول به دورشون کردیم. پول 96درصد مردم را جمع کردیم در بانکها هم آمده‌اند ولی ۴درصد این مردم از این ظرفیت پولی در کشور استفاده می‌کنند.

پاسدار قالیباف در ادامه اظهاراتش وعده ایجاد ۵ میلیون شغل داد و جهانگیری در پاسخ به ادعای وی، عدم توانایی کل نظام برای تولید شغل را گوشزد کرد و از جمله گفت:
جهانگیری: بعضی‌ها همین جور می‌گن حالا و شعار که می‌خواند فلان قدر شغل ایجاد می‌کنیم، برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده‌ای و یا عدد و رقم سرت نمی‌شود، آخه برادر عزیز شغل ایجاد کردن خیلی کار دشواریه. یک اقتصادی که ظرفیتش مشخصه چقدر شغل می‌تونه ایجاد کنه وقتی کسی میاد میگه من چند میلیون شغل می‌خوام ایجاد کنم خب معلومه این می‌خواد مردم را فریب بده.

از سوی دیگر پاسدار لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع بدون نام بردن ازآخوند رئیسی و پاسدار قالیباف، در پاسخ به ادعاهای آنها برای پرداخت یارانه گفت:
لاریجانی‌: پول پخش‌کردن بین مردم سیاست سیاستمدار صادق نیست. زمانی که نفت بیش از 100 دلار بود، پول‌هایی بین مردم توزیع شد که امروز که نفت ارزش گذشته خود را ندارد اثرات آن اقدامات در اقتصاد پدیدار شده.

جنگ انتخابات در مجلس ارتجاع نیز منجر به برملا شدن گوشه دیگری از همدستی باندهای حاکم در چپاول و غارت داراییهای مردم ایران شد:
تلویزیون شبکه 2 رژیم ۴/۲/۹۶: اما بشنوید که درخواست تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد مناطق آزاد هم به صحن علنی مجلس کشیده شد.

کریمی: در گزارش تحقیق و تفحص از مناطق آزاد نیز به موارد متعدد تخلف از واگذاری اراضی مناطق آزاد در طی سالهای گذشته اشاره شده است. به‌عنوان مثال یک قطعه زمین ویلایی در منطقه آزاد چابهار به یکی از اعضای هیأت مدیره این منطقه که ارزش واقعی آن بیش از 800 میلیون تومان بوده را به قیمت 347 میلیون تومان ارزیابی نموده و با اعمال 62 درصد تخفیف به‌مبلغ 132 میلیون تومان واگذار کردند. و مبلغ اخیر نیز به‌صورت ده درصد نقد و مابقی در اقساط 60ماهه دریافت گردیده. طی دوره 5ساله 90 تا 94 در مجموع ۹ میلیارد و 672 میلیون دلار کالا از مناطق آزاد به کشور وارد شده تاکنون اقدامات نظارتی موثری در مورد عملکرد این مناطق به‌عمل نیامده است. و کلیه تلاشهای مجلس شورای اسلامی طی 24سال برای تحقیق و تفحص از عملکرد این مناطق در اثر فشارها و لابیها ابتر مانده و به سرانجام نرسیده است.

مجری: با وجود این توضیحات باز هم نمایندگان حاضر نشدند از تحقیق و تفحص در مناطق آزاد حمایت کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46330183-1527-45a5-84cb-ad7eb299f218"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات