728 x 90

بروکسل به بخارست فشار می‌آورد روند پیوستن به اتحادیه اروپا را هرچه سریعتر کامل کند

فرانس تیمرمانس، معاون اول کمیسیون اروپا
فرانس تیمرمانس، معاون اول کمیسیون اروپا
فرانس تیمرمانس، معاون اول کمیسیون اروپا در جریان سفر به رومانی از تلاشهای بخارست برای تطبیق دادن سیستم قضایی خود با معیارهای اتحادیه اروپا قدردانی کرد.

این سفر با هدف گفتگو با مقامهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره آینده این اتحادیه و همچنین تأکید به مقامهای رومانی برای عملی کردن آخرین شروط اتحادیه اروپا برای الحاق کشورها انجام شد.

تیمرمانس گفت: «از زمان پیوستن رومانی به این اتحادیه، هر دو سو راه طولانی را طی کرده‌اند، راهی طولانی و ۱۰ ساله که با تأیید و همکاری همراه بوده است. ما به موفقیتهای زیادی رسیده‌ایم و اکنون در مرحله نهایی هستیم. مرحله نهایی از یک ماراتن بسیار طولانی که من متعهد به پایان دادن به آن هستم.»

اصرار معاون کمیسیون اروپا به مقامهای رومانی برای کامل کردن روند الحاق به این اتحادیه در حالی انجام می‌شود که در ماه فوریه گذشته اعتراضات گسترده‌یی در پایتخت رومانی به‌دلیل فساد گسترده در این کشور و وضع قانونی از سوی دولت برای عفو سیاستمداران فاسد برگزار شد.

رومانی در سال ۲۰۰۷ میلادی به اتحادیه اروپا پیوست و هنوز تغییرات مدنظر این اتحادیه از جمله اصلاحات در سیستم قضایی را به پایان نرسانده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2481dbab-9313-4111-a0a2-53e62c55562b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات