728 x 90

افشاگريهاى مقاومت ايران عليه برنامه اتمى,پرونده هسته ای ایران,

کنفرانس مطبوعاتی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت برای افشای طرح‌های رژیم آخوندی در پروژه تولید بمب اتمی

-

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در واشنگتن
کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در واشنگتن
دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن، با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در هتل ویلارد با حضور خبرنگاران رسانه‌های خبری، وجوه جدیدی از برنامه بمب‌سازی اتمی رژیم آخوندی و استمرار تلاش‌های رژیم برای طراحی و ساختن بمب اتمی بعد از برجام را افشا کرد.
 
در این کنفرانس مطبوعاتی که با حضور شماری از شخصیت‌های آمریکایی از جمله سفیر آدام ارلی سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا برگزار شد و توسط برخی از تلویزیونها و پایگاههای اینترنتی به‌طور زنده پخش می‌شد، مقاومت ایران ادامه فعالیت‌های «سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی» رژیم (سپند) را که ارگان مهندسی سلاح اتمی حکومت آخوندی است تشریح و یک مرکز جدید این پروژه به‌نام متفاض «مرکز تحقیقات فن‌آوری انفجار و ضربه» در پژوهشکدهٴ سایت پارچین را افشا کرد.

در کنفرانس مطبوعاتی آمریکا، علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا اعلام کرد: اطلاعات متقن به‌دست‌آمده توسط شبکهٴ سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور نشان می‌دهد ساختار ارگان طراحی و در واقع مغز متفکر پروژه بمب اتمی رژیم آخوندی، بعد از برجام، کاملاً حفظ شده و نه تنها هیچ کاهشی در فعالیت‌های آن نبوده، بلکه تاکنون مشخص شده است که در برخی زمینه‌ها فعالیت‌هایش گسترش یافته است.
 
 
  • وی سپس به تشریح وضعیت سپند «سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی» یا همان ارگان مهندسی سلاح اتمی رژیم پرداخت و توضیح داد که این ارگان از 7 زیرمجموعه تشکیل شده که هر کدام در یک زمینه دستیابی به سلاح اتمی تحقیقات می‌کنند.

    سپند ارگانی است که در ژوییه 2011 توسط مقاومت ایران افشا شد و سه سال بعد در لیست تحریم‌های وزارت‌خارجه آمریکا قرار گرفت.

    پاسدار محسن فخری‌زاده مهابادی، کلیدی‌ترین نفر دستگاه بمب‌سازی اتمی رژیم آخوندی هم‌چنان در سمت ریاست سپند قرار دارد. دو ارگان کلیدی سپند یکی مرکز تحقیقات و فناوری انفجار و ضربه (متفاض) که روی چاشنی و انفجار شدید و غیرمتعارف کار می‌کند و دیگری ارگانی که روی غنی‌سازی و اورانیوم غنی‌شده کار می‌کند و «گروه فخار مقدم» نام دارد.

    محل جدیدی که در مراودات درونی سپند با کد «پژوهشکده» شناخته می‌شود، به محل اصلی آزمایشها و فعالیتهای متفاض تبدیل شده است. بعد از امضای برجام در سال 2015، رژیم برای جلوگیری از لو رفتن فعالیتهای سایت متفاض بخش اعظم فعالیتهایی را که در سایت متفاض در سنجریان انجام می‌شد و پرسنل آن سایت را به پژوهشکده در داخل پارچین منتقل کرده است و فعالیت در سایت سنجریان افت کرده است. رژیم تاکنون نهایت تلاش خود را به‌عمل آورده تا مرکز مهم «پژوهشکده» برای مجامع بین‌المللی مخفی بماند.

    پژوهشکده در منطقه بزرگ نظامی پارچین در شرق تهران که تقریباً در 50 کیلومتری جنوب شرق تهران قرار داشته و کاملاً نظامی و در کنترل وزارت دفاع است قرار دارد.

    برای اشراف نسبت به فعالیت مخفی رژیم، علاوه بر پژوهشکده، بازرسی و کنترل کامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایر مراکز مرتبط با سپند ضروری است و به روشن شدن ابعاد فعالیتهای مخفی نظامی اتمی رژیم کمک می‌کند».

    در ادامه کنفرانس واشینگتن، سونا صمصامی نمایندهٴ شورای ملی مقاومت در آمریکا در شروع سخنان خود، خاطرنشان کرد: «خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران بارها و از جمله در 24نوامبر 2013 بلافاصله بعد از توافق اولیه 5+1 با رژیم آخوندی اعلام کرد: اگر قدرتهای جهانی فارغ از ملاحظات اقتصادی و سیاسی با قاطعیت عمل می‌کردند، می‌توانستند در همین دور از مذاکرات، پروژه بمب‌سازی رژیم را به‌طور کلی از کار بیندازند. اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت، به‌ویژه توقف کامل غنی‌سازی، پذیرش پروتکل الحاقی و دسترسی آزادانه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مراکز و تأسیسات مشکوک این رژیم، لازمه دست کشیدن آن از بمب اتمی است».

    سونا صمصامی سپس گام‌های لازم برای جلوگیری از دستیابی رژیم آخوندی به بمب اتمی را در چند محور بر شمرد:
    همان‌طور که در چندین قطعنامه شورای امنیت ملل‌متحد تصریح شده است، برنامه غنی‌سازی اورانیوم (رژیم) ایران می‌بایست کاملاً پایان پذیرد.

    برنامه تسلیحاتی کردن اتمی می‌بایست کاملاً برچیده شود. هیچ دلیلی برای حفظ سپند و زیر مجموعه‌های آن از جمله متفاض وجود ندارد.

    اعمال کنترل مطلق و بدون شکاف بر تمامی وجوه (برنامه) اتمی (رژیم) ایران و دسترسی دائمی، بدون مانع و بلادرنگ به تمامی سایت‌ها، تمامی نقاط مورد اشاره (در گزارش امروز) و دسترسی به و مصاحبه با تمام متخصصان کلیدی اتمی از جمله پاسدار فخری‌زاده و زیردستان او.

    تمامی سؤالات مطروحه در رابطه با ابعاد احتمالی نظامی برنامه اتمی (رژیم) می‌بایست تا افشاء و روشن‌شدن همهٴ ابعاد برنامه تسلیحات اتمی آن، دنبال شده و پاسخ داده شوند.

    رسانه‌های خبری بین‌المللی و عربی گزارشهای متعددی را درباره افشاگری جدید اتمی مقاومت ایران منتشر کردند که از جمله عبارتند از: تلویزیونهای العربیه، اسکای‌نیوز، التغییر، اورینت‌نیوز (تلویزیون اپوزیسیون سوریه)، فوربز، مصر العربیه و الغد اردن.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad593af3-bca3-4791-b6aa-c441d418f767"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات