728 x 90

روابط ایران عربستان,دخالتهای ایران,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,

یک تحلیلگر سیاسی سعودی: رفتن اوباما به‌معنای شروع دورانی جدید

-

دکتر عبدالمجید الجلال
دکتر عبدالمجید الجلال
دکتر عبدالمجید الجلال تحلیل گر سیاسی سعودی به تلویزیون العربیه گفت:‌ «با رفتن اوباما دوران جدیدی شروع شده است. رژیم ایران از سیاستهای او برای به اشوب کشیدن منطقه سوءاستفاده کرد».
 
العربیه 2اردیبهشت 96: ”رژیم ایران به سیبل حملات آمریکا تبدیل شده است. ولی تا این لحظه‌ این جنگ، سیاسی است. جیمز متیس به ریاض تعهد داد تا نفوذ رژیم ایران در منطقه را متوقف کند. او این رژیم را متهم کرد در بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه نقش اصلی را بازی می‌کند. رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز گفت رژیم ایران منافع آمریکا را در سوریه، عراق و لبنان تضعیف می‌کند و درصورتی‌که به این رژیم مهار زده نشود همان مسیر کره شمالی را می‌رود. او اضافه کرد:‌ رژیم ایران از رژیم خونریز اسد حمایت می‌کند و جنگ در این کشور را که در آن بیش از نیم میلیون نفر کشته شدند و میلیونها نفر آواره شدند، طولانی‌تر کرده است. در عراق نیز این رژیم با عناصر سپاه قدس از شبه‌نظامیان عراقی حمایت می‌کند و سالهاست که این فعالیتها، امنیت عراق را تضعیف کرده است“.

دکتر عبدالمجید الجلال تحلیل گر سیاسی سعودی از ریاض به العربیه گفت:«اظهارات بی‌سابقه مقامهای آمریکایی، وزیر دفاع و وزیر خارجه و دونالد ترامپ که گفت موضوع توافق اتمی با رژیم ایران را باید بازنگری کرد در راستای شکل‌گیری استراتژی آمریکا برای مهار رژیم ایران است. ما در مقابل مرحله‌ای جدید و بی‌سابقه هستیم. سیاست اوباما که باعث وضعیت آشفته منطقه شد، به کناری زده می‌شود. معلوم می‌شود رژیم ایران در نا آرامی و بی‌ثباتی منطقه نقش اصلی را دارد. همچنین در حمایت از شبه‌نظامیانی که باعث ناآرامی بیشتری در منطقه می‌شوند نقش اصلی را دارد. لذا ما در مقابل مرحله جدیدی هستیم. این تهاجمها علیه رژیم ایران در زمینه سیاسی، اقتصادی و نظامی خواهد بود. شاید هم که در آستانه رویارویی واقعی با رژیم ایران باشیم و این مستلزم آن است که آمریکا در تمامی زمینه‌ها کار کند تا با این خطر که ما در زمان اوباما نسبت به آن هشدار می‌دادیم مقابله کند. متأسفانه رژیم ایران از بی‌عملی اوباما سوء‌استفاده کرد و تمام منطقه را به آشوب کشید».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9baa5980-df86-438b-9e9e-678654731f6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات