728 x 90

اخبار فلسطين,

غزه ترانه سرایی می‌کند

-

 -
-
«غزه ترانه سرایی می‌کند»، این شعار مراسمی است که در یکی از سالنهای شهر غزه برگزار شده بود. در شرایطی که غزه در بحرانهای گوناگونی زندگی می‌کند، دختران و پسران هنرمند در این شهر با اجرای ترانه‌های فلسطینی و عربی با هنرمندانی که آرشه‌هایشان را بر تارهای امید می‌کشیدند همنوایی می‌کردند.

 

 
تلویزیون اسکای نیوز23فروردین 96
مدیر عملیاتی سازمان کار و رفاه ملل‌متحد برای مردم فلسطین در نوار غزه: «همه کسانی که در اینجا هستند موسیقی را دوست دارند. ما به کار موسیقی ادامه می‌دهیم ولی این به‌معنی آن نیست که وضعیت در فلسطین سخت نیست. محاصره و بحران اقتصادی در فلسطین ادامه دارد ولی برخلاف این مشکلات، در اینجا جمع شده‌ایم و به موسیقی اصیل عربی گوش می‌کنیم. این موسیقی نباید فراموش شود».

همزمان با مراسم غزه، مراسم مشابهی نیز در رام‌الله برگزار شد و قرار بود که از اینترنت نیز پخش شود. ولی حتی تکنولوژی نیز نتوانست این دو شهر را که از نظر سیاسی و جغرافیایی از یکدیگر جدا هستند به یکدیگر وصل کند.

ابراهیم نجار مدیر دانشکده موسیقی ادوارد سعید: «در شرایط فشار خرد کننده روانی که وجود دارد ما نیاز داریم ترانه سرایی کنیم تا روحیه هایمان شاد شود. باید به فرزندانمان آزادی عمل بدهیم که برای دیگران ترانه سرایی کنند. موسیقی در فلسطین به‌ویژه در غزه، چهره تمدن جامعه فلسطینی است».

دانشکده موسیقی ادوارد سعید در غزه همچنین به ۵۵۰ نفر از دانش‌آموزان فلسطینی آموزش موسیقی می‌دهد.

غزه ترانه سرایی می‌کند عنوانی است برای شهری که تشنه شادی است. با وجود شرایط سختی که به خود دیده، این شهر هنوز می‌تواند زیباترین ترانه‌ها را بسراید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eda9990b-f6d6-4421-a567-baa8defe5c44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات