728 x 90

-بحرانهاى اجتماعى,بحران اقتصادى ايران,اختلاس در ایران,

عاشقان قاچاق، قاتلان تولید!

-

قاچاق کالا توسط سپاه پاسداران
قاچاق کالا توسط سپاه پاسداران
ابعاد فساد در حاکمیت آخوندی آن‌چنان بالا گرفته است که مقامات رژیم حتی بالاترین سردمداران و مقامات آن هم به‌مناسبتهای مختلف و به‌ویژه در جریان جنگ و جدال باندی برای تصاحب کرسی ریاست‌جمهوری رژیم، ناگزیر به اعتراف به آن شده‌اند.

یکی از عرصه‌های بروز این فساد نهادینه شده در اقتصاد رژیم آخوندی، واردات بی‌رویه کالا و قاچاق آن است که تولید داخلی را نابود کرده است.

در حال حاضر کمتر اقلام وارداتی است که بخش عمده‌يی از آن توسط نهادهای رژیم از طریق قاچاق آن هم از مبادی رسمی وارد کشور نشود. کالاهایی نظیر گوشیهای موبایل، پوشاک، پارچه، لوازم بهداشتی، دارو و...
بر اساس آمار رسمی 50میلیارد دلار واردات وجود دارد که 25میلیارد دلار آن از طریق قاچاق انجام می‌شود، اما آمار غیررسمی حاکی از این است که این رقم بیشتر است. مهرداد بذرپاش یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای در دومین جلسه دار و دسته جمنا وابسته به باند خامنه‌ای که برای تصمیم‌گیری حول انتخاب 5 کاندید برگزار شد، در زمینه بحران لاعلاج و رکود اقتصادی گفت: ”قرارمان این نبود که شاهد بی‌سابقه‌ترین رکود در ۵۰ سال اخیر باشیم؛ امروز عدد قاچاق ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که می‌توان با آن ۴۰۰ هزار شغل در سال ایجاد کرد. ما سالی ۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی را امحا می‌کنیم که این میزان غذای ۱۵ میلیون نفر است...
امروز شرایط به‌گونه‌یی است که تولیدکننده، کشاورز و مردم ناراضی هستند، مگر می‌شود با این مدل گله‌مند نبود و خوشحال بود، با این وضعیت بهبود تولید و بهره‌وری نشدنی است. ۱۵ میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی به‌دلیل مدیریت آب، زیر کشت نمی‌رود».

واردات بی‌رویه نوشت افزار و چنگ انداختن مافیای قاچاق حکومتی بر واردات آن باعث رکود در تولید و تعطیلی کارگاههای آن شده است.

داوود خلیلی عضو اتحادیه نوشت‌افزار از ورود ۸۵ تا ۹۰ درصد محصولات تحریر از خارج، خبر داد و گفت: «برخی از تولیدکنندگان ایرانی از برندهای خارجی کپی‌برداری کرده و به تولیدکنندگان چینی سفارش تولید کالا می‌دهند».

در زمینه تعطیلی واحدهای تولیدی نوشت‌افزار محمود رضا صنعتکار رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار در گفتگو با تلویزیون شبکه خبر رژیم 16فروردین 96 گفت: «در حال حاضر آمار دقیقی از واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال در دست نیست اما بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده نوشت افزارها فعالیتی ندارند و بخش کمی از این واحدها هم نیمه فعال اند.»

این کارگزار رژیم با اشاره به رکود تولید نوشت افزار داخلی به واردات بی‌رویه وقاچاق نوشت افزار داخلی اذعان کرد و گفت: ”واحدهای تولیدی با 20 درصد ظرفیت خودشان در حال تولید اند و علت آن هم قاچاق نوشت افزارها و واردات بی‌رویه است“.

در زمینه واردات قاچاق نوشت‌افزار از مبادی رسمی صنعتکار گفت: ”بسیاری از نوشت افزارها که وارد کشور می‌شوند از طریق مبادی گمرک به کشور وارد می‌شوند “.

واضح است که نهادهای حکومتی و در رأس آنها سپاه پاسدارن ضدخلقی عامل اصلی قاچاق کالا از مبادی رسمی نظیر گمرکات و اسکله‌های کشور هستند، به گونه‌یی که نهادهای به‌اصطلاح مبارزه با قاچاق نیز قدرت برخورد با آنها را ندارند.

در این رابطه روزنامه وطن امروز وابسته به باند خامنه‌ای 17فروردین 96 به‌نقل از داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ارتجاع نوشت: ”«در حال حاضر بیش از ۲۰ دستگاه در بخش مبارزه با قاچاق کالا وجود دارند که هماهنگی لازم بین آنها وجود ندارد و برنامه مدون قابل رصد هم نداریم... همان‌طور که همکارانم گفته‌اند 18 تا 25 میلیارد دلار سالانه کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و سالانه از این محل 2 میلیون فرصت شغلی از بین می‌رود».

همین روزنامه حکومتی از قول محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رژیم نوشت: «عملکرد دولت در 4-3سال اخیر در اجرای قانون مبارزه با قاچاق قابل دفاع نیست، وزرای این دولت نامه‌یی به سران قوا نوشتند و اعلام کردند قانون مبارزه با قاچاق قابلیت اجرایی ندارد و آن را معطل گذاشتند».

ناتوانی ارگانهای مبارزه با قاچاق کالا امر واضحی است زیرا 60درصد از اسکله‌های کشور اعم از نظامی، انتظامی، نفتی و حتی صیادی غیرمجاز هستند که سپاه پاسداران ضدخلقی دارای بیشترین اسکله غیرمجاز برای واردات و صادرات قاچاق کالا است.

بارها در جنگ و دعواهای درونی رژیم به نقش سپاه پاسداران در قاچاق کالا اشاره شده است (برادران قاچاقچی).

اعتراف به قاچاق گسترده کالا و نابودی تولید داخلی و حجم نجومی آن، سالهاست به ناگزیر توسط رسانه‌ها و مهره‌ها و سردمداران رژیم مطرح می‌شود، 20 ارگان به‌اصطلاح مبارزه به قاچاق که هیچ، هزار ارگان مبارزه با قاچاق هم که راه‌اندازی شود، به‌دلیل این‌که نظام از پایه و اساس فاسد است، همه آنها خود بخشی از گردونه همین فساد می‌شوند و چاه ویل فساد را عمیق‌تر می‌کنند. حل این مشکل تنها با نفی عامل مشکل، یعنی تمامیت نظام ولایت امکان‌پذیر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64428091-fc4d-4437-9665-95e9be44ff70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات