728 x 90

اخبار اعتراضى,

گسترش تظاهرات مردمی در بلوچستان علیه بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی

-

 -
-
دامنه اعتراضات مردمی پس از بازداشت مولوی کوهی به ایرانشهر کشیده شد.
 


شب گذشته پنجشنبه 17 فروردین جمعی از جوانان معترض نسبت به بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی دو جاده ترانزیتی ایرانشهر- سرباز و ایرانشهر- بمپور را با آتش زدن لاستیک ماشین مسدود کردند.

پیش از این مردم سرباز و پس از آن مردم منطقه سرکور اقدامات مشابهی انجام داده و جاده‌های ترانزیتی سرباز- چابهار و سرکور- سرباز را مسدود کرده بودند، همچنین گروهی متشکل از دهها خودرو مملو از مردم معترض با سر دادن شعار "مولانا فضل الرحمن کوهی آزاد باید گردد" در مقابل فرماندهی سپاه پشامگ و هنگ تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

از سوی دیگر گروهی از معترضان در برابر فرمانداری و بخشداری راسک و کلات تجمع کرده و خواستار پاسخگوی مقامهای رژیم شدند دامنه اعتراضات که لحظه به لحظه گسترده‌تر می‌شود و شهرهای دیگر بلوچستان را در بر می‌گیرد تا جایی پیش رفت که بسیاری از مغازه‌داران کلات و نوبندیان... اقدام به اعتصاب عمومی کرده و درب مغازه‌های خود را به نشانه اعتراض بستند.

گستردگی اعتراضات فراتر از یک شهر در مورد یک موضوع در بلوچستان کم سابقه است. در شبکه‌های اجتماعی همچنین دعوتهایی برای برگزاری تجمعات در چابهار و خاش نیز منتشر شده است.

مسئولان امنیتی رژیم مولوی فضل الرحمن کوهی را متهم به سخنرانیهای "خلاف وحدت" کرده‌اند. مولوی فضل الرحمن کوهی از منتقدان سپاه برای اعزام جوانان اهل سنت به جنگ سوریه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13c99850-8cbc-4440-b8bf-fb3a95255207"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات