728 x 90

رئیس‌جمهور ترکیه: ای اسد قاتل، چه طور از آه و نفرین این همه مظلومین نجات پیدا خواهی کرد؟

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه 16فرورین 96 در مورد حمله شیمیایی رژیم اسد به منطقه خان شیخون ادلب، بشار اسد را مورد خطاب قرار داد و گفت چه طور از آه و نفرین این همه مظلومین نجات پیدا خواهی کرد؟

رجب طیب اردوغان، در حضور جمعی از مردم در استادیوم قدیمی آتاتورک بورسا، در ارتباط با حمله شیمیایی رژیم اسد اظهار داشت: "ببینید بیش از 100نفر در حمله رژیم اسد با استفاده از بمبهای حاوی مواد شیمیایی به‌شهادت رسیدند. همچنین بیش از 50 کودک در این حمله شهید شدند. آیا تصاویرشان را در شبکه‌های تلویزیونی مشاهده کرده‌اید؟ ای اسد قاتل، چطور از آه و نفرین این همه مظلومین نجات پیدا خواهی کرد؟ ای سازمان ملل‌متحد و جامعه جهان که در قبال این حملات ساکت می‌مانید، چطور حساب پس خواهید داد؟ ".

اردوغان افزود: ترکیه هر چه در توان دارد برای کمک به مصدومان حمله شیمیایی رژیم اسد انجام داده و خواهد داد، ولی این کمکهای انجام شده از نظر من کافی نیست.

‍‍رئیس‌جمهور کشور در ادامه سخنانش افزود: "عملیات سپر فرات برای پاکسازی منطقه الباب سوریه از تروریستها به‌طور صریح نشان می‌دهد که اگر وارد صحنه شویم، به نتیجه مثبتی دست خواهیم یافت. الباب، جرابلس، راعی، دابق پاکسازی شده‌اند. به راه خود ادامه خواهیم داد. اکنون نوبت پاکسازی منبج است ".
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/baa97c34-0382-453d-8a53-3c5bd8f8bf88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات