728 x 90

پارلمان عرب و سازمان همکاری اسلامی حمله شیمیایی اسد را محکوم کرد

پارلمان عربی
پارلمان عربی
پارلمان عرب حمله شیمیایی با استفاده از گازهای سمی به شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه را که منجر به کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شد، به‌شدت محکوم کرد.
دکتر مشعل السلمی رئیس پارلمان عرب در بیانیه گفت: ”این جنایت وحشیانه منافی با تمامی اصول و قوانین بین‌المللی بوده، و به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست“.
وی شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل به دخالت فوری برای متوقف کردن کشتارهای و حشیانه فراخوانده، خواهان اتخاذ تدابیر عاجل جهت محاسبه مسئولان، اجراکنندگان، حامیان و کسانی‌که به هر نوعی در این جنایت شریک‌اند، شد.
وی همچنین جامعه بین‌المللی را به اتخاذ تدابیر جدی و مؤثر برای جلوگیری از خون ریزی در سوریه دعوت کرده و خواستار حمایت ملت سوریه در برابر کشتار و تخریب و کوچ دادن اجباری شد.

همچنین دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌یی حمله شیمیایی به شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه را به‌شدت محکوم کرد.
دکتر یوسف بن احمد العثیمین ادامه سیاست کشتار و پاکسازی غیرنظامیان بی‌گناه در سوریه و استفاده از بمبها و سلاح های ممنوعه را محکوم کرده، از جامعه جهانی درخواست کرد اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه این جنایات را انجام دهد.
وی بار دیگر بر حمایت سازمان همکاری اسلامی از مطالبات مشروع ملت سوریه تأکید کرده، از رژیم اسد درخواست کرد دست از کشتار و قلع و قمع مردم بردارد.
دکتر عثیمین در پایان یادآور شد که اینگونه جنایتهای وحشیانه مذاکرات و تلاشهای انجام شده برای رسیدن به صلح را بی‌اثر خواهد ساخت.

.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5941e83-ffcb-45d1-bda4-8130a4476491"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات