728 x 90

قاچاق سلاح و موشك توسط رژيم ايران,برنامه موشکی ایران,

یک دلال ایرانی ـ کانادایی به پولشویی و ارسال تجهیزات موشکی به ایران متهم شد

-

قاچاق تجهیزات موشکی به ایران
قاچاق تجهیزات موشکی به ایران
به گزارش «کاناداین پرس»، قباد قاسم‌پور، یک دلال کانادایی ایرانی تبار که در آمریکا در بازداشت به‌سر می‌برد، به پولشویی و تلاش برای ارسال تکنولوژی آزمایش موشکی به ایران متهم شده است.

دلال تسلیحاتی رژیم ایران به‌دنبال تحقیقات چند ساله پلیس فدرال هفته گذشته در ایالت واشینگتن بازداشت شده است.

مدارک دادگاه نشان می‌دهد که قباد قاسمپور متهم شده است که مغز متفکر و طراح تلاش‌هایی بوده که به کمک دوستان پدرش در ایران انجام می‌شده است. این اقدامات برای پولشویی و وارد کردن تجهیزات ممنوعه به ایران توصیف شده است.

در این مدارک که شامل شهادت نامه یکی از مأموران وزارت داخلی آمریکا است، تصریح شده است: قاسمپور با همکاری دو مرد دیگر کالاهایی که دارای محدودیت انتقال به ایران بودند را از طریق چین به ایران ارسال کرده است. آنها در صدد بودند تا اقلامی مانند تجهیزات لازم برای کالیبره کردن دستگاههای ناوبری نظامی از جمله تکنولوژی موشکی را با کشتی به ایران منتقل کنند.

مأمور وزارت داخلی آمریکا می‌گوید، قاسمپور چندین شرکت پوششی برای پولشویی و جابه‌جا کردن کالا بین کشور‌ها راه‌اندازی کرده بود و مدیریت این شرکتها را به شهروندان چینی واگذار کرده بود.

طبق این گزارش پس از توقیف یک محموله حاوی یک سیستم اندازه‌گیری فیلم نازک از یکی از شرکتهای پوششی قباد قاسمپور توسط مقامات هلند، مقامهای وزارت داخلی آمریکا متوجه اقدامات وی شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1c7e54a-124e-4cfb-8bdf-1c6cfb20ec55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات