728 x 90

سوريه,

عصام الریس: ما رژیم ایران را یک نیروی متجاوز و دشمن می‌دانیم

-

عصام الریس عضو هیأت مذاکرات اپوزیسیون سوریه
عصام الریس عضو هیأت مذاکرات اپوزیسیون سوریه
عصام الریس عضو هیأت مذاکرات اپوزیسیون سوریه در ژنو و از سخنگویان ارتش آزاد در مصاحبه با سیمای آزادی، ضمن محکوم کردن اشغالگری و جنایات خامنه‌ای در سوریه بر همبستگی انقلاب و مردم سوریه با مقاومت مردم ایران تأکید کرد.

عصام الریس در شروع مصاحبه با سیمای آزادی، تأکید کرد: «ما رژیم ایران را یک نیروی متجاوز و دشمن می‌دانیم، یک نیروی اشغالگر می‌دانیم که مردم ایران با رژیم متفاوند؛ آنها با همان دیکتاتوری‌یی مواجهند که ما در سوریه با آن روبه‌رو هستیم... امیدواریم مبارزه آنها برای آزادی به تحقق بپیوندد و از شر این رژیم بی‌رحم خلاص شوند. به‌نظرم (رژیم) ایران به راه‌حل سیاسی اعتقاد ندارد. رژیم ایران معتقد به راه‌حل نظامی است. چون تنها شیوه‌یی است که می‌توانند با آن منافع خود را در سوریه به‌پیش ببرند و سرزمین سوریه را اشغال کنند. ولی ما به توافق آستانه (و) راه‌حل سیاسی متعهدیم و خواهان آتش‌بس هستیم. چون بدون آتش‌بس، هیچ چیز در زمینه سیاسی امکان‌پذیر نیست. ما اعتقاد داریم که روسیه باید فشار واقعی بر روی رژیم (اسد) و شبه‌نظامیان (رژیم) ایران اعمال کند؛ آنها مثل داعش و سازمانهای تروریستی فرامرزی هستند.

عصام الریس در این مصاحبه در پیامی به مردم ایران، گفت: «پیامم این است که ما از نبرد برای آزادی لذت می‌بریم و مبارزةمان به این دلیل است که باور داریم آزادی باید خیلی وقت پیش محقق می‌شد و خلاصی از این رژیم دیکتاتوری بی‌رحم باارزش است، (رژیمی) که که از 60 سال پیش با آن مواجهیم. به نظرم آنها نیز با همین مواجهند. پیامم این است: برای آزادی‌تان مبارزه کنید، چون آزادی ارزشش بیش از حد تصور است. احساس آزاد بودن و خارج‌شدن از این سالیان دیکتاتوری، به شما امکان آزادسازی کشورتان را خواهد داد. شما کشور و فرهنگی زیبا و میراث مشهوری دارید که شایستهٴ یک کشور آزاد دموکراتیک است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84afea81-b869-4ba1-8270-aee15ba30562"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات