728 x 90

اخبار خاورمیانه,

اسکای نیوز: بررسی روابط کشورهای عربی با دولت جدید آمریکا

-

کنفرانس سران عرب
کنفرانس سران عرب
تلویزیون اسکای نیوز در برنامه‌یی ویژه روابط کشورهای عربی با دولت جدید آمریکا را بررسی کرده است.

اسکای نیوز10فروردین 96: بسیاری از ناظران نسبت به روابط میان کشورهای عرب و دولت جدید آمریکا به‌ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و ایستادگی در مقابل توسعه‌طلبی‌منطقه‌ای رژیم ایران خوشبین هستند. این وضعیت برخلاف سیاستهای دوران باراک اوباماست.
دکتر عصام عبدالله استاد روابط بین‌المللی در دانشگاه واشینگتن: کشورهای عربی در حال حاضر با سه موضوع روبه‌رو هستند، موضوع اول این است که کشورهای بزرگ از جمله آمریکا دیگر قادر نیستند با مشکلات منطقه‌یی و محلی از بیرون برخورد کنند. آنها به راه‌حلهای منطقه‌یی از داخل منطقه نیاز دارند و در اینجاست که ارزش اجلاس اتحادیه عرب مشخص می‌شود.

موضوع دوم این است که دولت آمریکا با روی کار آمدن دونالد ترامپ مصمم است که دخالتهای رژیم ایران در منطقه خاورمیانه را متوقف کند. تنشهایی هم در روابط با ترکیه به‌وجود آمده و در نتیجه نیروهای منطقه‌یی که می‌توانند نقش بازی کنند و طی هشت سال دوره اوباما متوقف شده بودند کشورهای عرب هستند.

موضوع سوم این است که اختلافاتی در میان کشورهای عرب وجود دارد. اجلاس اخیر سران عرب نقش برجسته‌یی در حل این اختلافات داشت. این امر به دولت ترامپ کمک می‌کند تا با همکاری عربها با چالشهای منطقه برخورد کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/561fedf5-91dc-4e1c-ab59-c3d685d9587b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات