728 x 90

اجلاس سران کشورهای عربی، محکومیت دخالتهای تروریستی و فرقه‌گرایانه حکومت آخوندی، واکنشهای پر غیظ و هراس رژیم

کنفرانس اتحادیه عرب در اردن
کنفرانس اتحادیه عرب در اردن
همزمان با برگزاری اجلاس سران کشورهای عربی در اردن، سران عربستان و اردن دخالتهای و حمایت رژیم آخوندی از تروریسم را محکوم کردند.

خبرگزاری عربستان درباره بیانیه مشترک صادر شده درباره دیدار ملک سلمان و ملک عبدالله، گزارش داد: «آنها نگرانی عمیق خود را نسبت به دخالت (رژیم) ایران در امور داخلی کشورهای منطقه، دامن‌زدن به منازعات فرقه‌یی و حمایت آن از تروریسم، ابراز کردند».

بیست و هشتمین اجلاس سران اتحادیه عرب روز چهارشنبه در اردن برگزار شد. در این اجلاس علاوه بر رهبران کشورهای عربی، دبیرکل ملل متحد، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، نمایندهٴ عالی امور خارجی اتحادیه اروپا و فرستادگان آمریکا و فرانسه شرکت داشتند.

پادشاه عربستان در سخنان خود تأکید کرد: «دخالتهای در امور داخلی کشورهای عربی، نقض صریح و آشکار قوانین بین‌المللی، نقض حاکمیت کشورها و مخالف حسن همجواری است».

ملک سلمان، همچنین گفت: «مردم سوریه... هم‌چنان با قتل و جابه‌جایی مواجهند که مستلزم یافتن یک راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به این فاجعه و حفظ اتحاد سوریه و نهادهای آن بر اساس بیانیه ژنو یک و قطعنامه 2254 شورای امنیت است».

منصور هادی رئیس‌جمهور یمن در سخنرانی خود دخالتهای رژیم آخوندی و جنایات شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم در یمن را محکوم کرد.

وی گفت: «مداخلهٴ (رژیم) ایران (در یمن)، در هم‌سویی با سیاست و پروژه توسعه‌طلبانه (این رژیم) است که منافع ملی اعراب را تضعیف می‌کند. (رژیم ایران) حامی واقعی تروریسم است که در حوثی‌ها، حزب‌الله و القاعده و داعش متبلور می‌شود».

رئیس‌جمهور یمن، ضمن تقدیر از عملیات ائتلاف کشورهای عربی علیه حوثی‌های تحت حمایت رژیم گفت که اکنون 80 درصد سرزمین یمن، تحت کنترل (دولت) مشروع است.

دبیرکل ملل‌متحد در سخنرانی خود که توسط سایت سازمان ملل منتشر شد، تأکید کرد: «زمان آن است که به جنگ در سوریه پایان داده شود». وی بر لزوم اجرای آتش‌بس و تحقق راه‌حل سیاسی در سوریه تأکید کرد.

آنتونیو گوترز، هم‌چنین، گفت: «راه‌حل دو کشوری، تنها مسیر برای تضمین این امر است که فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها بتوانند، آرزوهای ملی خود را محقق کنند و در صلح، امنیت و با کرامت زندگی کنند. به همین دلیل مهم است که تمامی اقدامات یک‌جانبه برای تضعیف راه‌حل دو کشوری، متوقف شود».

محمود عباس رئیس دولت فلسطین در سخنرانی خود در اجلاس اتحادیه عرب، گفت: «موضوع فلسطین، هم‌چنان مسألهٴ ملی امت عربی است... سه هفته پیش دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با من تلفنی صحبت کرد و مرا به کاخ سفید دعوت کرد تا درباره راههای پیشبرد روند صلح صحبت کنیم...» وی بر لزوم پایان اشغال فلسطین تأکید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2e49c5c-45b8-406b-afa6-c4b3bbe0ccce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات