728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

دیگ به دیگ میگه روت سیاه، سه‌پایه میگه صل علی

-

دیگ به دیگ میگه روت سیاه
دیگ به دیگ میگه روت سیاه
در ادامه پاچه‌گرفتنهای باندی در آستانهٴ انتخابات فرمایشی رژیم، سرانجام آخوند آملی لاریجانی سردژخیم قوه قضاییه هم به میدان آمد تا سریال موضع‌گیریهای گماشتگان خامنه‌ای در مورد آش شله قلمکاری به نام «اقتصاد مقاومتی!» تکمیل شود. این مهرهٴ دانه درشت حکومتی برای این‌که از تک و تا نیفتد قسمت مهم موضعگیریهای خود را به دفاع از قوه قضاییه در برابر حرفهای آخوند روحانی اختصاص داد. آخر رئیس‌جمهور ارتجاع در سفر تبلیغاتی و نمایشی خود به استان کردستان – ضمن لنگ و لگد زدن به قضائیهٴ آخوندی- گفته بود:
«قوه قضاییه می‌تواند در برخورد با تخلفات جزیی به جای تعطیلی مجموعه و یا دستگیری، راه سومی برای حل و فصل مشکل برگزیند»... «دست بازپرسی را که گرهگشای مشکلات تولید‌گران است، باید بوسید»... «همه باید دست به دست همه داده و به یکدیگر کمک و یاری رسانیم و تلاش شود برای موارد جزیی، مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود؛ چرا که همه مردم علاقمند کشور، قانون اساسی، رهبری عزیز و خادمین خود هستند».

رئیس‌جمهور ارتجاع به این ترتیب بخشی از ناکارآمدی ورشکستگی دولت خود را متوجه باند رقیب کرده و به‌صورتی شیادانه و برای مصرف تبلیغاتی، گفته بود:
«اگر اشتباهی صورت گرفت باید در اولین اقدام نسبت به آن تذکر داد و دستگیری و زندان بایستی به‌عنوان آخرین مرحله و اقدام باشد و سال تولید و اشتغال باید سال مچ‌گیری نباشد، بلکه سال دستگیری و یاری رساندن باشد».

پس از دو روز، در یک رویارویی آشکار سردژخیم قوه قضاییه نیز آب پاکی روی دست آخوند روحانی ریخت و این‌گونه واکنش نشان داد:
«... گاهی برخی توقعات عجیب مطرح می‌شود. برخی می‌گویند دستگاه قضایی نباید از روی هوس و به‌خاطر تخلفات کوچک، بگیر و ببند راه بیندازد. ما اساساً چنین چیزی نداریم. اگر تخلفی در حد جرم نباشد نه کسی را احضار می‌کنیم و نه اساساً به موضوع ورود خواهیم کرد. به هیچ عنوان دستگاه قضایی جایی نیست که از سر هوس کسی را احضار کند و این‌که چنین کاری را سبب عدم سرمایه‌گذاری عنوان می‌کنند کاملاً نادرست است».

لاریجانی به این هم اکتفا نکرده و ضمن برملا کردن طینت ضدبشری رژیم خود، در زمینه حقوق‌بشر، فرصت را برای تصفیه حساب با روحانی غنیمت شمرد:
«می گویند قوه قضاییه به کسی که مرتکب اقدام خلاف قانون شده تذکر بدهد و از او خواهش کند. ظاهراً قوه قضاییه را با نهادهای دیگر اشتباه گرفته‌اند. دستگاه قضایی جای خواهش کردن از کسی نیست، زیرا قانون این اجازه را نمی‌دهد. البته خود قوانین از جمله قانون آیین دادرسی کیفری برای رعایت حال برخی افراد از جهت تخفیف قانونی در مجازات، شرایط خاص را در نظر گرفته و دست قاضی را تا حدودی در این زمینه باز گذاشته است. نهادهای نظیر شورای حل اختلاف نیز در دستگاه قضایی پیش‌بینی شده تا در برخی موارد با صلح و سازش کار را فیصله دهد اما در مجموع کار دستگاه قضایی رسیدگی قضایی است و در این بین توصیه و خواهش از افراد جایی در این دستگاه ندارد و چنین اموری مربوط به نهادهای دیگر است».

این آخوند جنایتکار با اذعان به «رانت، رشوه و فساد» در اقتصاد رژیم، طرف مقابل و مدیران رشوه‌خوار را مقصر آسیب زدن به روند سرمایه‌گذاری سالم و تولید و اشتغال دانست و توپ را به زمین روحانی انداخت:
«اگر قرار باشد کار اقتصاد کشور با رانت، رشوه و فساد پیش برود طبیعی است که یک سرمایه‌گذار معمولی بدون قرار گرفتن در چنین چرخه فاسدی نمی‌تواند کار اقتصادی خود را به‌صورت صحیح و قانونی انجام دهد. بر همین اساس یکی از راههای حمایت از سرمایه‌گذاری که قوه قضاییه آن را در دستور کار دارد برخورد با مدیرانی است که با اخذ رشوه و استفاده از رانت به‌صورت خلاف قانون و مجرمانه به روند سرمایه‌گذاری سالم، تولید و اشتغال در کشور آسیب می‌زنند». (1)

***
بله، در جایی که پای جنگ قدرت در میان است، باندهای مختلف رژیم، هر یک به‌صورتی دجالگرانه، طرف مقابل را مقصر نابسامانی‌ و فساد قلمداد کرده و خود و باند خود را مبرا می‌دانند؛ البته در این میان کسی که این فوت و فن را بهتر از همهٴ مهره‌ها و خرمهره‌های رژیم بلد است خود خامنه‌ای است. او در پیام نوروزی خود روی دست همه بلند شد و با اشک تمساح ریختن برای «مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و طبقات متوسط و ضعیف» نشان داد که اپوزیسیون نمایی و انداختن مشکلات به گردن این و آن، از کجا ناشی می‌شود.

به قول آن ضرب‌المثل شیرین فارسی: «دیگ به دیگ می‌گوید رویت سیاه، سه‌پایه می‌گوید صل علی».

ع. طارق
پانویس: ----------------------------------------------------------------------------

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) 7فروردین.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f34d8c2a-b5d7-491e-838e-1adf474d15e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات