728 x 90

در جشن نوروزی مجاهدین در تیرانا شخصیتهای برجسته از آمریکا و فرانسه و آلبانی شرکت داشتند

جشن نوروزی مجاهدین با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت
جشن نوروزی مجاهدین با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت
با یک سازماندهی عظیم اعضای مجاهدین خلق، اپوزیسیون ایران که در تیرانا، در آلبانی هستند سال جدید ایرانی به‌نام نوروز را جشن گرفتند.

آنها ابتدا به زبان آلبانیایی تشکر خود را از میهمانداران آلبانیایی خود که توسط سیاستمداران شناخته شده مانند پاندلی مایکو، فاتمیر مدیو و ایلونا جبریا نمایندگی می‌شدند ابراز داشتند.

در تجمع مخالفان رژیم آخوندها، رهبر کلیسا نیز حضور داشت. ولی چیزی که فضای گرد‌همایی را به شور و هیجان آورد مریم رجوی رهبر مقاومت ایران بود.

در حقیقت ترس اصلی رژیم آخوندها دقیقاً همین شور و هیجان است که می‌تواند یک حزب سیاسی قوی به‌وجود بیاورد، به‌خصوص با حمایت جامعه بین‌المللی.

رجوی گفت: ”امروز خامنه‌ای با سه مشکل اساسی روبه‌رو است: اول ترس از مقاومت مردم ایران، دوم سیاست آمریکا در منطقه که به‌طور جدی رژیم را نگران کرده و سوم مسأله جانشینی خامنه‌ای که باعث بحرانهای عمیق در رژیم شده است. دولتهای غربی نباید گول انتخابات مسخره رژیم را بخورند و مردم ایران را قربانی کنند. سیاست چشم‌پوشی از نقض حقوق‌بشر مردم ایران، آزادی و مقاومت نباید اد‌امه پیدا کند“.

ولی تاکنون بالاترین حمایت را اضافه بر آمریکا، کشور کوچک آلبانی کرده است. در این گردهمایی جبریا معاون وزیر کشور گفت: ”در یک دوره سه ساله ما یک همکاری عالی با شرکایمان برای ترتیب دادن عملیات انتقال 2500تن از اعضای مجاهدین با یک هماهنگی کامل و بدون حتی یک اتفاق داشته‌ایم و همه شما امروز این‌جا هستید“.

از نظر فاتمیر مدیو، رهبری رجوی یک نمونه انگیزاننده برای بسیاری از مردم در سراسر جهان است. مدیو گفت: ”امروز روز انعکاس و مسئولیت برای ادامه مبارزه برای آزادی است. تنها چیزی که برای پیروزی نیاز است اتحاد مردم است. همان چیزی که خدا آن را داده و شیطان نمی‌تواند آن را بگیرد“.

پاندلی مایکو با شوخی صحبتهایش را شروع کرد و گفت: ”ما سوسیالیستها فکر می‌کنیم که چهار سال در آلبانی نوروز بوده است و دوستان ما در احزاب دیگر فکر می‌کنند که روز نوروز بعد از انتخابات خواهد آمد. ما در حال جر و بحث با یکدیگر و نزاع حول زمان هستیم ولی در رابطه با شما هیچ اختلاف سیاسی نیست“.

در این جشن شخصیتهای برجسته از ایالات متحده آمریکا و فرانسه، دو کشوری که به ما کمک کردند تا مجاهدین را از عراق به آلبانی منتقل کنیم؛ شرکت داشتند. از جمله این شخصیتها جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل بود که حدس زده می‌شد وزیر خارجه دونالد ترامپ شود.
 
جان بولتون در مصاحبه با تلویزیون تاپ چنل آلبانی

جان بولتون در مصاحبه با تلویزیون تاپ چنل آلبانی: رفتار با اپوزیسیون ایران یک فرصت نادر برای همکاری مشترک دو حزبی در آمریکا بود.
جان بولتون یکی از معروفترین نامها در حزب جمهوری آمریکا و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل بود. وی یکی از نزدیک‌ترین نفرات به دونالد ترامپ است.

سوکول بالا: سفیر جان بولتون با تشکر از این‌که امشب با ما هستید. به چه دلیلی شما از تیرانا بازدید می‌کنید؟

سفیر بولتون: خیلی خوشحالم که این‌جا هستم. من برای شرکت در جشن نوروزی اپوزیسیون ایران و سال نو ایرانی به این جا آمده‌ام. این اولین سفر من به آلبانی است و خیلی خوشحال هستم که این شانس را داشتم که برای مدت کوتاهی از آلبانی بازدید کنم. من می‌خواهم تشکرم را از دولت آلبانی برای دادن پناهندگی به آنها ابراز کنم.

سوکول بالا: قدردانی آمریکاییها از آلبانی برای کاری که برای اپوزیسیون ایران انجام داد تا چه اندازه است؟

جان بولتون: در حقیقت رفتار با اپوزیسیون ایران یک فرصت نادر برای همکاری مشترک دو حزب در آمریکا بوده است. بین حزب جمهوری خواه و حزب دموکرات در آمریکا فضای اختلاف بسیار زیاد است. در حقیقت این کیس آنها را حول پیدا کردن یک راه‌حل برای این بحران ایرانی متحد کرد و به همین دلیل ما از دولت آلبانی به‌خاطر دادن پناهندگی به هزاران نفر از آنها بسیار ممنون هستیم. تمامی طیفهای سیاسی در آمریکا از این موضوع بسیار برداشت خوبی داشته‌اند.

سوکول بالا: آیا در رابطه با اپوزیسیون ایران تغییر موضعی در واشینگتن بوده، به‌خصوص که الآن دولت ترامپ سرکار است، که برخورد متفاوتی در برخورد با رژیم ایران دارد که از برخورد دولت اوباما متفاوت است؟

جان بولتون: بعد از بیستم ژانویه وضعیت سیاسی در آمریکا متفاوت است. بسیاری از ابعاد در ارتباط با ایران، برنامه اتمی و اپوزیسیون هنوز باقیمانده چرا که برای یک دولت جدید این کار روتین است ولی من فکر می‌کنم خیلی روشن است که پرزیدنت ترامپ نظر متفاوتی نسبت به خطر رژیم ایران دارد و او به جنگ علیه تروریسم بین‌المللی ادامه خواهد داد. بنابراین بگذارید این طور بگویم که نظر او به‌طور کامل با نقطه نظرات اوباما متفاوت است.

سوکول بالا: بنابراین نقش آلبانی در این رابطه با تغییرات دولت ترامپ یک ارزش متفاوت تری خواهد داشت؟

جان بولتون: البته، اهمیت آن بیشتر می‌شود چرا که این طرز تفکر در رابطه با اپوزیسیون ایران در واشینگتن بیشتر استقبال خواهد شد. اکنون مخالفتهای زیادی با رژیم تهران وجود دارد، به‌خصوص از طرف جوانان و بسیاری دیگر. من فکر می‌کنم که آخوندها بسیار منفور هستند و علت این‌که آنها در قدرت هستند به‌دلیل به‌کارگیری نیروی نظامی و سپاه پاسداران است. همچنین مخالفتهای زیاد دیگری هم وجود دارند که ما از آنها بی‌اطلاع هستیم ولی رفتار با رژیم ایران متفاوت خواهد بود. ما هنوز هیچ مدرکی حول این سیاست ندیده‌ایم ولی ما سفر وزیر خارجه به خاور دور را دیدیم که وی گفت کره شمالی یک تهدید اتمی دیگر است که نشان داد طرز تفکر اوباما دیگر اعتباری ندارد.
من به مدت زیادی بر این نظر بوده‌ام که رژیم آخوندها یک خطر علیه صلح و امنیت ملی در سطح جهانی است و راه‌حل طولانی‌مدت برای این مشکل تغییر رژیم در تهران است. ما امیدواریم که مردم ایران این شانس را داشته باشند که بتوانند یک دولت منتخب داشته باشند. این خیلی روشن است که ما در شروع دولت ترامپ هستیم و ما نمی‌دانیم که او چه گونه ادامه خواهد داد. من فکر می‌کنم که اروپا همانند آمریکا باید درک کند که این دیگر دولت اوباما نیست. این یک نظرگاه کاملاً متفاوت در رابطه با خطراتی است که رژیم تهران از طریق برنامه اتمی و حمایت از تروریسم اعمال می‌کند.

سوکول بالا: آیا شما با مقامات آلبانی در تیرانا ملاقات خواهید کرد که این موضوعات را با آنها صحبت کنید؟

جان بولتون: بله برنامه ما همین است. من از این ملاقاتها استقبال می‌کنم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb05cc6c-feda-466d-bf03-99265c2f30f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات