728 x 90

اخبار يمن,

ادامه پیشروی ارتش ملی یمن در مناطق ساحلی و اطراف پایتخت

-

پیشروی نیروهای دولتی یمن
پیشروی نیروهای دولتی یمن
نیروهای ارتش ملی یمن سرعت پیشروی در مناطق ساحلی و اطراف پایتخت را افزایش داده‌اند. آنها در تلاش هستند که در مدت زمان کوتاه تری، جنگ در پایتخت را تعیین‌تکلیف کرده و شبه‌نظامیان حوثی، وابسته به رژیم ایران را بیرون برانند.

نیروهای دولتی یمن به پیشرویهای خود در جبهه‌های مختلف ادامه می‌دهند. جبهه‌های نبرد در روزهای گذشته شاهد شدیدترین درگیریها بوده است. نیروهای دولتی در چندین محور پیشروی کردند. یکی از این محورها، سواحل غربی این کشور است که شاهد درگیریهای سختی میان ارتش ملی و شبه‌نظامیان حوثی برای کنترل بر ارتفاعات شرقی این منطقه است. نیروهایی دولتی در تلاش هستند که به سمت شهر حدیده، پیشروی کنند.

ماجد شعیبی تحلیلگر سیاسی:
«شبه‌نظامیان حوثی در حال فروپاشی هستند. نبرد سواحل غربی در حال تعیین‌تکلیف شدن است. نیروهای دولتی ارتفاعات نار را محاصره کرده و به‌طور گسترده و با گامهای ثابت و منظم در حال پیشروی به سمت ساحل هستند. من فکر می‌کنم اگر نیروهای دولتی بر شهر حدیده مسلط شوند، نبرد صنعاء در روزهای آینده برای آنها بسیار ساده خواهد بود».

مساحت جبهه‌ها گسترش یافته و به دروازه‌های شرقی صنعاء _ پایتخت یمن_ رسیده است. جبهه نهم در روزهای گذشته به‌طور کامل فعال شده است تا نیروهای دولتی بتوانند بر سلسله جبال مهمی در منطقه ضبوعه مسلط شوند. آنها قصد دارند بعد از درگیریها با شبه‌نظامیان حوثی به سلسله جبال سفینه و روستای قریش اولین روستای شهرستان ارحب که مشرف بر فرودگاه بین‌المللی صنعاء است، خود را برسانند.

همزمان با گسترش نبردها، اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل‌متحد به یمن، سعی می‌کند طرفها را به سمت یک راه‌حل مسالمت‌آمیز فوری سوق دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90a2de84-9018-4dcd-ab87-9adb9bc26c13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات