728 x 90

جهان اخبار اقتصادی,

پیش‌بینی آینده تولید نفت اوپک توسط آژانس بین‌المللی انرژی

-

اوپک
اوپک
آژانس بین‌المللی انرژی مستقر در پاریس پیش‌بینی کرد ظرفیت تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، تا سال ۲۰۲۲ تقریباً دو برابر بیشتر از پیش‌بینی قبلی این نهاد بین‌المللی رشد خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ21اسفند 95، طبق پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی، اوپک ظرفیت تولید خود را از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ به میزان یک میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

بلومبرگ می‌نویسد تقاضا برای نفت اوپک در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۳ میلیون بشکه در روز خواهد بود که تقریباً در محدوده مقداری است که پیش از کاهش تولید وجود داشت. حتی اگر عربستان سعودی، بزرگ‌ترین تولیدکننده عضو اوپک، به سیاستش در مورد نگه‌داشتن مقداری از تولید برای موارد اضطراری ادامه دهد، آمار ارائه شده به وسیله آژانس بین‌المللی انرژی نشان از ظرفیت قابل‌توجه تولید نفت در سال آینده دارد.

آژانس می‌گوید با در نظر گرفتن این‌که عرضه نفت به وسیله کشورهای غیرعضو اوپک قرار است سال آینده جهش داشته باشد مشخص نیست آیا تقاضای کافی برای جذب فوری نفت مازاد اوپک وجود دارد یا نه.

آژانس بین‌المللی انرژی در این گزارش می‌گوید به‌رغم این‌که اوپک ظرفیت تولید را در سال ۲۰۱۷ کاهش می‌دهد، اما با در نظرگرفتن رشد تقاضا، در حال بالا بردن ظرفیت است. طبق این گزارش، رشد ظرفیت در منطقه خاورمیانه که هزینه‌های تولید پایین است متمرکز است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2446ead3-0f3e-4604-82d0-60e8c56a327e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات