728 x 90

جلسه استماع در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا درباره برخورد با داعش و رژیم ایران

ژنرال ووتل درجلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا
ژنرال ووتل درجلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا
تلویزیون فاکس‌نیوز طی گزارشی از جلسه استماع در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: 1000 نیروی نظامی آمریکا به‌عنوان ذخیره برای جنگ علیه شبه‌نظامیان داعش به کویت اعزام شده‌اند.

فاکس نیوز گفت: فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا می‌گوید او به نیروهای بسا بیشتری در روی زمین در خاورمیانه و افغانستان نیاز دارد تا کاری که فرمانده کل قوا می‌خواهد انجام شود. خبرنگار فاکس‌نیوز از مقر پنتاگون گفت: همین دیروز صدها تفنگدار دریایی به سوریه رسیدند تا که پوشش آتشبار در جنگ برای رقه را فراهم کنند، پرزیدنت ترامپ هنوز در حال برآورد پنتاگون برای شکست دادن داعش است، ژنرال ووتال اشاره کرد که او برای سوریه نیاز به نیروی بیشتر دارد. فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا تأکید کرد: در حالی که ما به سوی بخشهای پایانی این عملیات ها پیش می‌رویم به نیروهای متعارف بیشتری نیاز خواهیم داشت.

خبرنگار فاکس‌نیوز افزود: ما دریافتیم که یک‌هزار نیروی آمریکایی به‌عنوان نیروی ذخیره به کویت برای جنگ با داعش اعزام شده‌اند.

در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا با حضور ژنرال ووتل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا، سناتور جک رید: طی سخنانی گفت: در چند سال گذشته، یک تمرکز دائمی بر روی برنامه اتمی رژیم ایران وجود داشته است. با گذشت اولین سالگرد اجرای برجام در ماه ژانویه، به نظر می‌رسد که رژیم ایران تحت این توافقنامه، به تعهدات خود پایبند بوده است، هر چند برجام، تنها به یک وجه از چالش رژیم ایران پرداخته است.

سناتور جک رید تأکید کرد: فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه، فعالیتهای موشکهای بالستیکی و رفتار خطرناک این رژیم در محیط دریایی هم‌چنان ادامه دارد.

تحریمهای مربوط به برنامه اتمی رژیم ایران، موفق بود چرا که جامعه بین‌المللی در این رابطه متحد بود. اما اگر بخواهیم در تغییر رفتار رژیم ایران موفق باشیم باید به چالشهای باقیمانده با رویکرد مشابهی برخورد کنیم.

ژنرال ووتل فرمانده سنتکام در پاسخ به سناتور جک رید درباره نقش بی‌ثبات کننده رژیم آخوندی در منطقه تأکید کرد:
ما درگیر طیفی از فعالیتهای بدخیمی هستیم که توسط رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌اش که در سراسر منطقه عمل می‌کنند، صورت می‌گیرند. رژیم ایران بزرگترین تهدید درازمدت برای ثبات در این بخش از جهان است...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94652ecb-20cc-48a8-a495-42156642bbe1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات