728 x 90

روابط ایران روسیه,

رمضان زاده: خنجر روس‌ها آماده است!

-

رمضان‌زاده
رمضان‌زاده
رمضان‌زاده از عوامل باند روحانی نسبت به انزوای منطقه‌یی و بین‌المللی حکومت آخوندی ابراز نگرانی کرد.

وی که با رسانه‌های حکومتی مصاحبه می‌کرد گفت‌:‌ روس هراس هستم و اطمینانی به روس‌ها در مواضعی که اعلام می‌کنند، ندارم. اولاً روس‌ها سیاست دراز مدتی در منطقه ندارند. بنابراین ممکن است که در هر لحظه‌ای و با پولی کلان از هر ناحیه‌ای، موضع خود را تغییر دهند. آنها تحت فشار، نقطه ثقل تصمیم‌گیری هایشان به جای دیگری منتقل می‌شود و شروع به معامله می‌کنند. ثانیا، تاریخ روابط ترکیه با روسیه، نشان می‌دهد که روس‌ها بر سر مواضع خود باقی نمی‌مانند. ... خبرهایی که اخیراً منتشر شده، بسیار متناقض است و اگر صحت داشته باشد، قابل تحلیل نیست. از طرفی اعلام شده که روس‌ها قصد دارند که به ترک ها سامانه S400 بفروشند و از طرف دیگر، جنگنده به امارات خواهند فروخت. ثالثا، در مورد اوپک هم فراموش نکنیم که روس‌ها به‌شدت به ثبات قیمت نفت نیاز داشتند. اقتصاد روسیه به‌شدت شکننده است و نیاز به درآمد ثابت داشتند و منافع آنها در توافق اوپک بود.

وی در پاسخ به این سؤال که تا کی می‌توان در این نبرد منطقه‌ای، روی روس‌ها حساب کرد گفت: روس‌ها در قطعنامه شورای امنیت، ایران را کاملاً حذف کردند. این چه نوع اتحادی است که در قطعنامه از ترکیه که ضد روس‌ها بوده، نام برده می‌شود اما از ایران، نه؟!... . با توجه به اطلاعاتی که من دارم، در حلب روس‌ها از ما حمایتی نکردند. روس‌ها به جهت توافق با طرفهای دیگر، حلب را تخلیه کردند. کما این‌که حاضر نشدند در دو شهر سوریه، به‌راحتی به خواسته‌های ما تن دهند تا نیروهای محاصره شده شیعه خارج شوند. بنابراین، روس‌ها در سوریه به ما نیاز دارند. اگر این نیاز برطرف شود که من فکر می‌کنم آنها در حال شکل دادن ائتلافهای دیگری هستند تا از ایران بی‌نیاز شوند، روس‌ها در سوریه هم به ما خنجر خواهند زد.

رمضان‌زاده درباره منطقه پرواز ممنوع در سوریه گفت اتفاقاتی که در صحنه عملیاتی سوریه می‌افتد و مناطقی که ترک ها در سوریه کنترل و برای خود جاسازی می‌کنند و مرزهای جدیدی را ایجاد و تعیین کرده‌اند، بدون توافق با روسیه امکانپذیر نبود. بنابراین خنجر روس‌ها آماده است! این‌که کی پشت ما فرو کنند، نمی‌دانم!

وی افزود این منطقه در سوریه ایجاد شده است! عملاً ما عملیات هوایی در سوریه نمی‌بینیم. ترک ها و روس ها، در توافقی نانوشته با یکدیگر توافق کرده‌اند که علیه مواضع متحدان هم، پروازی نداشته باشند. به همین جهت، معتقدم که این منطقه پرواز ممنوع، با وجود مخالفت تهران، ایجاد شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33350522-e2d6-4a5d-bc71-17772e5cbd3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات