728 x 90

در جریان تظاهرات هواداران رئیس جمهوری برکنار شده کره جنوبی ۲ نفر کشته شدند

رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی
رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی
درگیری میان هواداران پارک گون هه رئیس جمهوری برکنار شده کره جنوبی، و پلیس در مقابل دادگاه قانون اساسی این کشور، دو کشته بر جای گذاشت.

روز جمعه همزمان با برپایی جلسه دادگاه قانون اساسی، که به برکناری قطعی رئیس جمهوری رأی داد، هزاران تن از هواداران وی در برابر ساختمان این دادگاه تظاهرات کردند. پلیس ضدشورش، برای جلوگیری از هجوم جمعیت از دیواره‌های حفاظتی و چند اتوبوس استفاده کرد.

هوانگ، کیوهان، نخست‌وزیر و جانشین موقت رئیس‌جمهور این کشور گفت: «به‌منظور جلوگیری از تشدید درگیریها، باید نظم عمومی و ثبات دولت را حفظ کنیم تا تشویش ملی و نگرانی جامعه جهانی برطرف شود».

پارک گون هه نخستین رئیس جمهوری کره جنوبی است که از مقامش برکنار می‌شود. پدر وی پارک چون هه، با کودتا قدرت را در سال ۱۹۶۱ در این کشور به دست گرفت و ۱۸ سال در این مقام ماند تا سرانجام در ۱۹۷۹ ترور شد. پارلمان کره جنوبی در دسامبر گذشته در پی تظاهرات میلیون ها تن از شهروندان، پارک گون هه را از مقامش تعلیق کرده بود.

خانم پارک متهم است که با همدستی دوست و همکار خود چوی سون سیل، شرکتهای بزرگ این کشور را زیر فشار گذاشته تا به دو بنیاد که از سیاستهای وی حمایت می‌کرده‌اند، کمک مالی کنند. وی همچنین متهم است که از مدیر گروه صنعتی سامسونگ در ازای اعطای کمک دولتی، رشوه دریافت کرده است. وی این اتهامات را رد کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2311103d-0201-495c-8383-e9a0b028d433"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات