728 x 90

دخالتهای ایران,

قایقهای انتحاری کنترل از راه دور رژیم ایران در دست شبه‌نظامیان حوثی یمن

-

قایق انتحاری
قایق انتحاری
فرماندهی نیروی دریایی آمریکا نسبت به افزایش خطرات شبه‌نظامیان حوثی برای کشتیرانی در دریای سرخ هشدار داد. این هشدار به‌دنبال افشای دست‌یابی حوثیها به قایقهای کنترل از راه دور که در تهاجم به کشتی جنگی عربستان سعودی به‌کار گرفتند، صادر شده است.

تلویزیون العربیه951215
شبه‌نظامیان حوثی، کشتیرانی در دریای سرخ را با حمایت رژیم ایران و به‌کارگیری قایقهای انتحاری، تهدید می‌کنند. فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا، نسبت به افزایش حملات دریایی شبه‌نظامیان حوثی، از طریق به‌کارگیری قایقهای کنترل از راه دور هشدار داد.

معاون فرماندهی اسکادران پنجم دریایی آمریکا، رژیم ایران را متهم کرد که به شبه‌نظامیان کودتاگر در تولید این نوع قایقها، کمک می‌کند.

وی در مصاحبه با مجله دیفنس نیوز گفت، خطرهای ناشی از این کار می‌تواند بر سیر کشتیرانی در معابر استراتژیک دریایی تأثیر بگذارد. گروه‌های تروریستی نیز توان دستیبابی به این قایقها را پیدا خواهند کرد.

یادآوری می‌شود که تهاجم به کشتی جنگی عربستان سعودی به نام «مدینه» در 30ژانویه گذشته با استفاده از یک قایق انتحاری، که پر از مواد انفجاری بود، با دستگاه کنترل از راه دور صورت گرفت. این اولین بار بود که از سلاحِ قایقِ انتحاری، استفاده می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1168a926-50e7-4799-b4a6-3b2e442d9282"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات