728 x 90

پیشروی ارتش ملی یمن در شهرستان باقم در استان صعده

پیشروی ارتش ملی یمن در شهرستان باقم در استان صعده
پیشروی ارتش ملی یمن در شهرستان باقم در استان صعده
به‌دنبال پیشرویهای ارتش ملی یمن در استان صعده، خبرنگار تلویزیون العربیه به شهرستان باقم در این استان رفته و از نزدیک با یکی از فرماندهان ارتش ملی در روستای آزاد شده صبحان گفتگو کرده است. سروان عماد از تیپ پنجم ارتش ملی توضیحات بیشتری ارائه می‌کند.

زیرنویس: پیشروی ارتش ملی یمن در شهرستان باقم در استان صعده

سروان عماد:
ما اکنون در شهرستان باقم هستیم. با کمکهای ائتلاف ملی به رهبری عربستان سعودی توانستیم 80 درصد از روستاهای شهرستان باقم را آزاد کنیم. 20 درصد باقیمانده نیز در زیر آتش ما قرار دارد.

این‌جا منطقه آل صبحان است که در 25 کیلومتری ضحیان پایگاه اصلی حوثیها در این منطقه واقع شده است. روستاییان و اهالی و کشاورزان روستای آل صبحان با گله‌هایشان به این‌جا باز گشته‌اند.

گزارش
جالب این است که این منطقه، نزدیک به 25 کیلومتر از شهر ضحیان فاصله دارد. ضحیان زادگاه عبدالملک حوثی سرکرده حوثیها و پدرش است. یعنی ما تنها 25 کیلومتر از زادگاه عبدالملک حوثی دور هستیم. به این ترتیب در زیر آتش ائتلاف و تیپ پنجم ارتش ملی قرار دارد.

شبه‌نظامیان حوثی در جبهه‌های مختلف نبرد در حال فروپاشی و اضمحلال هستند. به یکی از این جبهه‌ها می‌رویم و از نزدیک با رزمندگان و فعالیتهای آنها آشنا می‌شویم.

بنا‌ به گزارش دیگری شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی، روزانه تلاش می‌کنند که در مناطق تحت کنترل ارتش ملی در جبهه حام در شمال شهرستان متون پیشروی کنند، اما شکستهای متوالی، نشان‌دهنده وضعیت فلاکت‌بار آنها در جبهه‌های مختلف نبرد است.

یک رزمنده:
شبه‌نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع، بارها تلاش کردند که بر این سلسله جبال، که 6 یا 7ماه پیش توسط نیروهای ارتش ملی تصرف شد، مسلط شوند. اما تلاشهای آنها با مقاومت رزمندگان قهرمان ارتش ملی، شکست خورد.

گزارش
پایداری و مقاومت نیروهای ارتش ملی با به چالش کشیدن ناهمواریهای کوهستان، رؤیاهای کودتاگران را نقش بر آب کرده است. این پایداری، هم‌چنین، حاکی از میزان آمادگی و جدیت رزمندگان مستقر در این جبهه است.

یک رزمنده:
«روحیه رزمندگان ارتش، مانند کوهستان است. آهن است. امکان ندارد که از مواضعمان تا آخرین قطره خون عقب بکشیم. ان‌شاءالله، ما تا رسیدن به صنعاء و صعده و حدیده و سایر مناطقی که هم‌چنان در چنگ حوثیهاست، ادامه می‌دهیم».

در هفته گذشته، شبه‌نظامیان حوثی دوبار به مواضع رزمندگان در این جبهه حمله کردند اما در مقابل ضربات رزمندگان، مهاجمین، به‌سرعت، به اجساد خاموش و بی‌روح تبدیل شدند.

شبه‌نظامیان حوثی، عجز و ناتوانی خود را برای محقق کردن هر گونه موفقیت، به نمایش گذاشتند. آنها فقط به ساختن پیروزی خیالی در سایتهای خبری اکتفا می‌پردازند.

یک رزمنده:
«در طی این هفته، حملات شبه‌نظامیان نه تنها متوقف گردید بلکه با شکست مواجه شد. آنها سعی کردند که نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی را دور بزنند که ما این طرح را نیز به شکست کشاندیم».

این، گوشه‌یی از روحیه رزمندگان در جبهه حام بود که شبه‌نظامیان تلاش می‌کنند مواضعی را اشغال کنند. اما رزمندگان ارتش ملی و مقاومت مردمی، بر پایداری و ثابت قدمی خود در این جبهه به هر قیمت، تأکید می‌ورزند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d12c9c99-2df7-49c8-a317-b61db4f21e85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات